Experiența acumulată de români în multinaționalele IT&C prezente pe piața locală ar trebui utilizată pentru construirea de produse românești, a declarat șeful eMAG, Iulian Stanciu.
"Venirea multinaționalelor IT&C a ajutat la dezvoltarea economică a României, aceste companii au adus tehnologie și experiență managerială. Cred că este timpul ca românii să concretizeze experiența acumulată în aceste multinaționale, să contruiască produse românești, pe care, cu sprijinul statului, să le exporte", a spus Stanciu, prezent la conferința Growth Forum - Strategia de dezvoltare a României și convergența la euro, organizată de Profit.ro la BNR.
El a arătat că statul nu sprijină companiile românești care ies pe piețele externe.
"Spre exemplu, statul nu a oferit susținere atunci când eMAG, care este un brand românesc, a fost agresată în alte state. Am primit ridicări din umeri", a afirmat omul de afaceri.
CITEȘTE ȘI Popoviciu, RCS&RDS: Rugăm statul să nu ne încurce în dezvoltarea rețelelor telecomÎn zona educației, materiile legate de domeniul IT&C ar trebui introduse din primele clase, crede Stanciu.
"Ar fi util ca programarea să se învețe la școala, iar la facultate să se studieze arhitecturi de sisteme IT. De asemenea, statul ar trebui să acorde o atenție sporită mediului rural, unde calitatea invațământului lasă de dorit. La oraș lucrurile stau mai bine, dar natalitatea este în scădere, spre deosebire de mediul rural", a spus Stanciu.
Omul de afaceri deține aproape un sfert din eMAG, cel mai mare magazin online, și integral cel mai mare distribuitor de produse eletroIT, Network One Distribution (NOD).