Într-o discuție cu jurnaliștii, șefa Logitech Hanneke Faber a lăsat de înțeles că evaluează posibilitatea inaugurării unui nou model de business, în care să fie vândute mouse-uri pe bază de abonament, în locul unui preț unic de vânzare.
În susținerea acestei idei, Faber a făcut analogie cu un ceas de calitate, pe care un om ar putea să-l poarte o viață: „…N o să arunc ceasul ăsta vreodată. Deci, de ce mi-aș arunca mouse-ul sau tastatura dacă este de calitate fantastică, bine proiectat, cu software? Mouse-ul pentru totdeauna este unul dintre lucrurile la care am vrea să ajungem.”
„Mouse-ul pentru totdeauna” este cel pe care Logitech ar vrea să-l vândă sub formă de abonament, pe care utilizatorii să-l plătească lună de lună toată viața.
CITEȘTE ȘI Profitul Nintendo a scăzut cu 55%, tras în jos de vânzările mai mici de console învechite de jocuri video SwitchAnalogia cu ceasurile de calitate de pe vremuri, care țineau o viață, se oprește aici, întrucât acestea erau cumpărate o dată și nu cereau plata unui abonament.
Ideea hardware-ului pe bază de abonament nu este neapărat una nouă, fiind vehiculată și de companii precum HP, care împinge din ce în ce mai tare ideea imprimantelor pe bază abonament.
În cazul imprimantelor, însă, există măcar chestiunea consumabilelor, precum cerneală și hârtia. Mouse-urile și tastaturile nu necesită consumabilele, iar să condiționezi funcționarea unui produs pe termen lung de plata unui abonament se poate dovedi o strategie care să ducă la pierderea încrederii clienților.