Într-o încercare de a reduce volumul de conținut pe care utilizatorii îl șterg, Instagram va lansa o funcție de arhivare pe care speră că aceștia o vor folosi pentru a îndepărta pozele și filmările mai puțin reușite.
Arhivarea, ca și funcția Stories, pe care Instagram a copiat-o de la Snapchat și care s-a dovedit un real succes, încearcă să capitalizeze o caracteristică psihologică a utilizatorilor, care se poate dovedi, de la caz la caz, un avantaj sau o problemă pentru rețeaua socială.
Această caracteristică constă în faptul că majoritatea utilizatorilor folosesc Instagram pentru a evidenția evenimentele speciale. Rolul funcției Stories a fost tocmai acela de a oferi utilizatorului un loc proeminent în care să posteze conținutul care descrie un astfel de eveniment.
CITEȘTE ȘI Kaspersky: numărul amenințărilor de tip ransomware pentru dispozitive mobile s-a triplat în primul trimestru al anuluiÎnsă, pretențiile utilizatorului față de acest gen de conținut sunt mai mari decât în mod normal, astfel că acesta ajunge să-l șteargă când nu este mulțumit. Iar orice conținut șters este o pierdere pentru Instagram
De aceea, o funcție de arhivare are sens pentru cea mai populară rețea de photo sharing. Instagram speră ca utilizatorii nemulțumiți de propriul conținut să-l arhiveze în loc să-l elimine definitiv.
Arhiva Instagram este ca un seif – nimeni în afara utilizatorului nu poate vedea conținutul arhivat. Și, oricând se răzgândește, acesta îl va putea republica.
CITEȘTE ȘI Se înmulțesc cazurile în care angajații primesc bani de la companii pentru hărțuire la locul de muncă. După Orange, și Ericsson trebuie să plătească daune morale de 10.000 euroFuncția de arhivare va fi disponibilă în cadrul meniului contextual deschis prin apăsarea celor trei puncte vizibile în colțul din dreapta sus al fiecărei poze sau filmări.
Deocamdată, Instagram testează funcția de arhivare pe un număr redus de conturi. Lansarea oficială a acestei facilități fiind o chestiune de cel mult câteva luni.
Instagram a anunțat în urmă cu o lună că are peste 700 de milioane de utilizatori lunari activi – utilizatori care intră cel puțin o dată pe lună.