Instagram, divizie a Facebook, va adăuga o funcție care va permite utilizatorilor din Statele Unite să facă cumpărături prin intermediul platformei de fotografii prin utilizarea opțiunii “checkout” pentru produsele puse la vânzare, a anunțat marți compania, transmite Reuters.
Inițiativa corespunde strategiei Facebook de a monetiza diviziile care se dezvoltă rapid, cum este Instagram, în condițiile în care principalul său produs, News Feed, nu reușește să genereze un interes crescut din partea utilizatorilor, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Instagram s-a asociat cu peste 20 de branduri, între care se află Adidas, H&M, Kylie Cosmetics și Michael Kors, pentru funcția de cumpărături, intrând pe un segment mai familiar unor giganți ai retailului cum sunt Amazon.com și Walmart.
Noua funcție va permite utilizatorilor Instagram din SU A să dea click pe un produs oferit într-o postare, să îi vadă prețul și și dea din nou click pentru afișarea unui formular de comandă.
Utilizatorii vor putea apoi să confirme comanda și să plătească prin intermediul Visa, Mastercard, American Express, Discover sau PayPal. Anterior, Instagram permitea brandurilor să posteze linkurile site-urilor lor pentru ca utilizatorii să facă achizițiile.
”Istoricul Facebook legat de confidențialitatea datelor este cea mai mare problemă care ar putea afecta lansarea achizițiilor prin intermediul aplicației. Mă aștept să fie o anumită reticență față de introducerea informațiilor referitoare la cardul de credit, pentru confirmarea comenzii”, a declarat Gabriella Santaniello, fondatoare a firmei de cercetare a pieței de retail A line Partners.
Facebook, cea mai mare rețea de socializare din lume, este supusă unor presiuni puternice pentru îmbunătățirea gestionării datelor utilizatorilor, în urma unei serii de controverse legate de utilizarea datelor private pe platformă.
Instagram, care nu a precizat detaliile financiare ale parteneriatelor, a anunțat că va introduce un comision de vânzare pentru a finanța cheltuielile legate de tranzacții.
Anul trecut, platforma Pinterest a introdus o funcție numită “Product Pins”, pentru a oferi prețuri și linkuri către paginile de comenzi ale retailerilor, pentru efectuarea cumpărătorilor.
Instagram are peste 130 de milioane de utilizatori care accesează zilnic tag-urile produselor din postările de cumpărături, în creștere de la 90 de milioane în septembrie.
Facebook intenționează să dezvolte Instagram și Messenger în platforme puternice de comerț electronic, pe care utilizatorii să poată da click pe reclame și să cumpere produse, a declarat Ivan Feinseth, analist la firma Tigress Financial Partners.