Producătorul chinez de smartphone-uri este acuzat că și-a optimizat special unele din telefoane pentru a obține rezultate mari în testele sintetice de performanță, fără ca aceste rezultate să vină firesc.
UL, dezvoltatorul aplicației 3DMark, cea care este considerată un standard pentru evaluarea performanței sintetice a smartphone-urilor, a anunțat că a eliminat mai multe produse Huawei de pe lista cu cele mai performante telefoane.
Astfel, vârfurile de gamă P20 și P20 Pro, alături de Nova 3 și Honor Play au fost scoase de pe lista celor mai performante smartphone-uri după ce publicația AnandTech a descoperit și descris modul în care Huawei a trișat.
În timpul rulării testelor 3DMark, telefoanele Huawei realizau un salt brusc de performanță. Producătorul chinez a susținut că saltul de performanță vine ca urmare a optimizării intuitive realizate de inteligența artificială cu care sunt dotate dispozitivele respective.
CITEȘTE ȘI Brandul românesc Allview lansează un nou telefon din gama SoulÎnsă, când o versiune nemarcată de 3DMark a rulat aceleași teste, telefoane Huawei au obținut rezultate mai slabe, deoarece nu au recunoscut aplicația. De aici și concluzia logică că Huawei a optimizat special acele telefoane pentru 3DMark și că rezultatele nu coincid cu realitatea de zi cu zi.
Testele sintetice de performanță reprezintă o formă arbitrară de estimare a performanței unui sistem de calcul. Relevanța lor este limitată și de cele mai multe ori nu este legată de realitatea utilizării propriu-zise.
În plus, rezultatele în aceste teste sunt luate în calul în vederea achiziției de un număr redus de utilizatori. De obicei, cei mai tehnici urmăresc aceste rezultate.
CITEȘTE ȘI Sondaj: 84% dintre români susțin remunerarea de către platformele online a organizațiilor mediaDe aceea, este greu de înțeles de ce au considerat cei de la Huawei că au nevoie să trișeze pentru a da bine în benchmark-uri. Mai grav este că astfel se demontează un alt mit: beneficiul AI-ului în zona smartphone-urilor, care la această oră este mai mult un atribut de marketing decât o utilitate reală.
Pentru Huawei este a două problemă de imagine în mai puțin de trei săptămâni. Recent, compania chineză a fost prinsă promovându-și calitatea foto a telefoanelor cu fotografii realizate de DSLR-uri.
Cele două episoade par să arate greșelile pe care le pot face angajații unei companii, inclusiv cei din managementul de mijloc, când sunt puși de conducere sub presiunea creșterii vânzărilor.