Producătorul chinez de smartphone-uri este acuzat că și-a optimizat special unele din telefoane pentru a obține rezultate mari în testele sintetice de performanță, fără ca aceste rezultate să vină firesc.
UL, dezvoltatorul aplicației 3DMark, cea care este considerată un standard pentru evaluarea performanței sintetice a smartphone-urilor, a anunțat că a eliminat mai multe produse Huawei de pe lista cu cele mai performante telefoane.
Astfel, vârfurile de gamă P20 și P20 Pro, alături de Nova 3 și Honor Play au fost scoase de pe lista celor mai performante smartphone-uri după ce publicația AnandTech a descoperit și descris modul în care Huawei a trișat.
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
În timpul rulării testelor 3DMark, telefoanele Huawei realizau un salt brusc de performanță. Producătorul chinez a susținut că saltul de performanță vine ca urmare a optimizării intuitive realizate de inteligența artificială cu care sunt dotate dispozitivele respective.

Însă, când o versiune nemarcată de 3DMark a rulat aceleași teste, telefoane Huawei au obținut rezultate mai slabe, deoarece nu au recunoscut aplicația. De aici și concluzia logică că Huawei a optimizat special acele telefoane pentru 3DMark și că rezultatele nu coincid cu realitatea de zi cu zi.
Testele sintetice de performanță reprezintă o formă arbitrară de estimare a performanței unui sistem de calcul. Relevanța lor este limitată și de cele mai multe ori nu este legată de realitatea utilizării propriu-zise.
În plus, rezultatele în aceste teste sunt luate în calul în vederea achiziției de un număr redus de utilizatori. De obicei, cei mai tehnici urmăresc aceste rezultate.

De aceea, este greu de înțeles de ce au considerat cei de la Huawei că au nevoie să trișeze pentru a da bine în benchmark-uri. Mai grav este că astfel se demontează un alt mit: beneficiul AI-ului în zona smartphone-urilor, care la această oră este mai mult un atribut de marketing decât o utilitate reală.
Pentru Huawei este a două problemă de imagine în mai puțin de trei săptămâni. Recent, compania chineză a fost prinsă promovându-și calitatea foto a telefoanelor cu fotografii realizate de DSLR-uri.
Cele două episoade par să arate greșelile pe care le pot face angajații unei companii, inclusiv cei din managementul de mijloc, când sunt puși de conducere sub presiunea creșterii vânzărilor.