Google, divizie a grupului Alphabet, va introduce o funcție în browserul Chrome vare va oferi utilizatorilor un control mai mare asupra cookies, potrivit unor persoane apropiate situației, citate de Wall Street Journal, transmite Reuters.
Cookies-urile sunt mici fișiere text care urmăresc obiceiurile utilizatorilor de internet și care sunt folosite de advertiseri pentru oferi consumatorilor publicitate țintită, scrie News.ro.
Noul instrument al Google nu îi va limita semnificativ capacitatea de a colecta date, dar va ajuta compania să se folosească de avantajul său considerabil în raport cu rivalii săi mai mici din domeniul publicității online.
CITEȘTE ȘI Echipe speciale, inclusiv din Timișoara, analizează și sortează postările utilizatorilor FacebookDatorită celor trei miliarde de utilizatori, Google este cel mai mare vânzător de publicitate pe internet din lume, atrăgând aproape o treime din veniturile totale, în timp ce Facebook atrage 20%, potrivit firmei de cercetare a pieței eMarketer.
Cheltuielile totale pentru publicitate digitală din Statele Unite vor crește în acest an cu 19%, la aproape 130 de miliarde de dolari, estimează eMarketer.
Google a lucrat intermitent la acest plan în ultimii șase ani, dar a intensificat activitatea după apariția informațiilor legate de datele utilizatorilor Facebook, care au fost puse în mod incorect la dispoziția firmei de consultanță Cambridge Analytica.
Compania are ca țintă cokies-urile instalate de terți, separat de proprietarul unui site pe care un utilizator îl vizitează activ, a arătat WSJ.
În 2017, Apple a oprit prin default majoritatea cookies-urilor din browserul Safari, iar Mozilla a procedat la fel în cazul Firefox, un an mai târziu.
Google nu a răspuns imediat solicitărilor de informații din partea Reuters.