Produsele Fitbit nu mai sunt în vândute în 29 de țări, inclusiv în România, a decis Google pentru a favoriza brandul Pixel, dar care nu este disponibil în România și multe alte țări.
Google anunță încă o decizie care lasă analiștii și utilizatorii cu mari semne de întrebare privind strategia hardware a companiei, care a avut de-a lungul timpului de multe suișuri și coborâșuri și schimbări de direcție.
Acum Google anunță că nu mai vrea să vândă produse Fitbit (companie achiziționată în urmă cu câțiva ani) în 29 de țări. Printre acestea se numără și România.
CITEȘTE ȘI Google extinde disponibilitatea instrumentelor de AI din SearchMotivul oficial este alinierea mai bună a portofoliului de produse hardware, conform disponibilității Pixel. Cu alte cuvinte, produsele Fitbit nu mai trebuie să fie disponibile în țările în care Google nu aduce oficial produsele Pixel (cum este cazul României).
Practic, pentru a susține brandul Pixel, Google sacrifică vânzările făcute de Fitbit în țările în care compania nu vinde produsele Pixel, în loc să extindă disponibilitatea acestora din urmă.
Google este criticată de mulți ani pentru că nu extinde disponibilitatea smartphone-urilor și a celorlalte produse care poartă brandul Pixel.
Decizia companiei este, totodată, contradictorie unuia dintre principiile pe care oficialii companiei le repetă frecvent - acela de a face disponibile tehnologiile companiei pentru cât mai mulți oameni.
Completare oficială, din partea reprezentanților Fitbit:
“Dispozitivele Fitbit se vor putea achiziționa în continuare pe piața din România. Modificările pe care le-am făcut se referă exclusiv la site-ul pentru România al Fitbit.com și fac parte din procesul de integrare continuă a brandului pe unele piețe. Clienții din aceste regiuni vor continua să aibă acces la asistența pentru clienți Fitbit, iar garanțiile și actualizările de software/securitate vor fi, de asemenea, onorate.”