Ca urmare a scandalului care a dus la retragerea unor branduri importante de pe YouTube, Google a decis să nu mai permită afișarea reclamelor pentru canalele care au sub 10.000 de vizualizări.
Cu efect imediat, YouTube va bloca reclamele canalelor care au mai puțin de 10.000 de afișări. Pragul stabilit nu vizează afișările individuale pentru clipurile video, ci numărul total de afișări realizat de un canal de YouTube, din tot conținutul publicat.
Măsura luată de Google încearcă să fie un pas în direcția dorită de advertiseri, anume ca reclamele să nu mai afișate alături de clipuri care au conținut ofensator și pot afecta imaginea unui brand.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Până acum, YouTube nu impunea nicio limită de trafic cu privire la posibilitatea folosirii reclamelor. Orice canal nou creat de YouTube putea bifa opțiunea de afișare a reclamelor încă de la primul clip postat.
Google se află sub presiune după ce mai mulți parteneri importanți, inclusiv Coca-Cola și PepsiCo, și-au retras reclamele de YouTube ca urmare a faptului că acestea erau afișate alături de înregistrări care conțineau conținut rasist sau propagandă teroristă.
Măsura limitării folosirii reclamelor pentru canalele care au peste 10.000 de afișări totale, despre care Google spune că era în dezvoltare încă din noiembrie 2016, nu pare, la prima vedere, o cale eficientă de rezolvare a problemelor. 10.000 de afișări se pot atinge într-un timp relativ scurt și nu este neapărat un indicator al calității sau valabilității conținutului video.
Mai degrabă, pare genul de măsură anunțată pentru a arăta partenerilor supărați că se face totuși ceva.