Spotify, cel mai mare serviciu de streaming muzical, se pregătește pentru listarea la bursă, mutare ce ar urma să aibă loc chiar anul acesta, potrivit Wall Street Journal (WSJ).
În pofida concurenței puternice, în special venită din partea Apple și Google, Spotify rămâne cel mai mare serviciu de streaming online când vine vorba de muzică, având în prezent peste 50 de milioane de abonați plătitori.
Potrivit surselor WSJ, compania nu va opta pentru o Ofertă Publică Inițială (IPO) clasică, ci pentru o listare directă. O astfel de listare presupune ca acțiunile existe ale companiei să intre direct la tranzacționare pe bursă, fără o majore de capital. Mutarea ar putea avea loc în septembrie.
Pe lângă cei 50 de milioane de abonați plătitori, Spotify are un număr și mai mare de abonați ai versiunii gratuite, care duce numărul total la peste 100 de milioane.
Performanța este cu atât mai notabilă cu cât Spotify nu este un serviciu cu adevărat global. Spre exemplu, doar o parte a țărilor din Europa îl pot accesa, în România nefiind încă disponibil.. Spotify oferă două tipuri de abonamente: gratuite și contra cost. Abonamentul gratuit are unele limitări, printre care calitatea audio mai slabă, lipsa suportului offline și pauzele publicitare.
Daniel Ek, președinte și director executiv al companiei Spotify, a fost desemnat de revista Billboard cea mai puternică persoană din industria muzicală, după ce în clasamentul întocmit anul trecut antreprenorul în vârstă de 33 de ani ocupa poziția a zecea.
Streamingul muzical este o piață care avansează rapid, depțind, anul trecut, pentru prima dată, veniturile combinate generate de descărcările online și vânzările pe CD și vinil în Statele Unite, potrivit unui raport întocmit de Record Industry Association of America (RIAA).