Inform Lykos România a pierdut la Curtea de Apel București (CAB) procesul prin care a contestat o amendă aplicată de Consiliul Concurenței în 2016 pentru practici anticoncurențiale. Sentința poate fi atacată cu recurs în termen de 15 zile de la comunicare.
O decizie similară a fost luată și în cazul Zipper Data, a cărei constestație a fost respinsă de CAB în decembrie 2016. Compania a înaintat recurs la finele lunii martie la Înalta Curte de Casație și Justiție.
În ianuarie 2016, Consiliul Concurenței a anunțat că a sancționat Inform Lykos România și Zipper Data, companii din domeniul procesării automate a corespondenței, cu amenzi în valoare totală de 4,4 milioane lei (echivalentul a circa 994.000 euro), pentru participarea la o înțelegere anticoncurențială.
În urma investigației, Consiliul Concurenței a constatat că aceste două companii și-au coordonat strategiile comerciale astfel încât să își repartizeze anumiți clienți din domeniul utilităților.
CITEȘTE ȘI Asigurările domină petițiile înregistrate la ASF în anul 2016. Cele mai multe reclamații au vizat polițele RCA, City Insurance și Asirom VIG"Practic, cele două companii concurente s-au folosit de pretextul participării în asociere la o licitație pentru a schimba informații cu caracter confidențial în vederea împărțirii clienților, scopul fiind de a-și maximiza câștigurile și a-și crește cotele de piață" a declarat președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu.
Legea Concurenței interzice orice înțelegeri între companii, care denaturează concurența, în special cele prin care sunt limitate sau controlate producția, comercializarea, dezvoltarea tehnică sau cele prin care sunt împărțite piețele, respectiv clienții.
Ca urmare, Inform Lykos România a fost sancționată cu 3,8 milioane de lei (echivalentul a circa 854.000 euro), iar Zipper Data cu 627.818 lei (echivalentul a circa 140.000 euro).
CITEȘTE ȘI Doar RCS&RDS a crescut la numărul de clienți mobili atrași prin portarea numerelor de telefonCompaniile Inform Lykos și Zipper Data desfășoară activități de pregătire a corespondenței (printare, împlicuire, sortare, etc.), fiind intermediari ai relației dintre expeditorii corespondenței și furnizorii de servicii poștale.