Împrumutând o idee din cartea rețelelor sociale, Google Maps devine cea mai nouă aplicație cu un flux vertical de postări, având la bază, de această dată, localizarea.
Google anunță o nouă facilitate pentru aplicația Maps, pe care o numește “Community Feed”, dar care nu este altceva decât un newsfeed ce arată precum cele de pe Facebook, Twitter sau alte rețele sociale.
Spre deosebire, însă, de celelalte rețele sociale, noul newsfeed din Google Maps are ca principal criteriu de selectare a postărilor afișate localizarea utilizatorilor - sunt afișate postări din apropierea acestora.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Fluxul de postări, care poate fi găsit în secțiunea Discover, include noutăți, update-uri și recomandări din surse locale - business-uri și ghizi locali. Conform Google, vor fi afișate cu prioritate postări care vin din partea restaurantelor și a altor firme din zona alimentației și băuturii.
Ca la orice newsfeed care se respectă, utilizatorii pot da Like postărilor și Follow business-urilor. În funcție de like-uri, conținutul din flux va fi personalizat. De exemplu, unui utilizator care dă like în mod constant la postări cu pizza, îi vor fi afișate mai multe postări de la pizzerii.
Pentru utilizatori, noul feed reprezintă, în principal, o modalitate prin care pot descoperi noi restaurante locale sau noutăți în meniurile restaurantelor preferate. Pentru business-uri este o cale facilă și, deocamdată gratuită, pentru promovarea serviciilor.
Pentru Google, noul “Community Feed” poate deveni o nouă modalitate de monetizare a aplicației Maps - business-urile ar putea ajunge să plătească pentru o vizibilitate mai mare.
Pe de altă parte, Google continuă să adauge facilități și secțiuni care au din ce în ce mai puțină legătură cu funcția de bază a aplicației, Maps devenind un mare consumator de resurse și mergând din ce în ce mai greu.