Forțat de noile legi privind preluarea știrilor, pe care mai multe țări le vor adopta sau le-au adoptat deja, gigantul american, Google, își va recupera costurile prin scumpirea reclamelor.
Google a trimis o înștiințare cumpărătorilor de reclame digitale prin care îi anunță pe aceștia că, de la 1 mai, pentru reclamele afișate în Franța și Spania va aplica o nouă taxă, în valoare de 2%.
Practic, advertiserii care vor cumpăra de la Google reclame prin care targetează cetățenii francezi și spanioli vor trebui să plătească cu 2% mai mult decât plătesc în prezent, procent la care se vor adăuga și eventualele taxe locale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În aceeași înștiințare, Google spune că introduce noua taxă pentru a acoperi (cel puțin o parte din) costurile create de noua legislație privind taxarea serviciilor digitale. Deși nu o spune cu subiect și predicat, Google încearcă să recupereze în acest fel plățile pe care le va face pentru știrile preluate.
În Europa, Franța are deja o legislație în acest sens, iar Google a fost de acord să plătească 76 de milioane de dolari în următorii trei ani către un grup format din 121 de publicații. Multe alte publicații se plâng deja de noul acord, iar autoritatea locală antitrust investighează deja compania americană pentru încălcarea condițiilor impuse de guvern pentru negocieri.
În urmă cu o săptămână, Reuters scria că Google s-a întors la masa negocierilor cu publisherii spanioli, după ce, în 2014, când Spania a adoptat legislația privind plata pentru refolosirea știrilor, gigantul american a preferat să închidă Google News în loc să plătească.
Acum, când din ce în ce mai multe țări se gândesc să adopte o lege asemănătoare, Google înțelege să schimbe tactica și vrea să-și redeschidă, totodată, serviciul de știri din Spania. Noua taxă de 2% pentru reclame, care se va aplica și în Spania, pare să trădeze un acord iminent între cele două părți.
Situația pe acest front a platformelor online, care au refuzat până nu demult să plătească pentru știri, susținând că este suficient traficul generat, s-a degradat din momentul adoptării noii legislații pentru preluarea știrilor din Australia, o legislație pe care multe țări își propun deja să o ia drept exemplu.
Google a decis să plătească, în cele din urmă, după ce inițial amenințase că-și va retrage din Australia motorul de căutare. Facebook, pe de altă parte, a blocat pentru câteva zile toate știrile, până a forțat guvernul australian să vină la negocieri.