Zvonurile din ultimele săptămâni s-au confirmat, iar Google a anunțat pe blogul companiei că va lansa în curând un nou serviciu muzical, numit YouTube Music.
Gândit pentru a concura cu marii industriei, Apple Music și, în primul rând, Spotify, YouTube Music va lua locul încă actualului Google Play Music și va fi disponibil atât contracost, cât și într-o variantă gratuită.
Versiunea premium va costa, cel puțin în Statele Unite, 10 dolari pe lună. Dacă se va merge pe același sistem de până acum, în România ar trebui să coste, când va fi disponibil, undeva în jurul a 25 de lei pe lună.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La fel ca Spotify, versiunea gratuită a YouTube Music va întrerupe redarea cu reclame și va fi lipsită de o serie de facilități ale variantei premium. Printre acestea se numără suportul offline și ascultarea în fundal (cu ecranul telefonului stins).
YouTube Music a făcut parte, inițial, din altă ofertă confuză a companiei, care se bucură de mai puțin succes, YouTube Red. Acesta rămâne în continuare valabil pentru tot ce înseamnă video pe YouTube și costă cu doi dolari mai mult.
Lansarea serviciului era previzibilă, ținând cont de comasarea echipelor care lucrau la Google Play Music și YouTube Music (în cadrul YouTube Red). Și, ținând cont că milioane și milioane de utilizatori preferă YouTube pentru muzică, în locul serviciilor de streaming specializate, serviciul are sens.
Diferența între noul serviciul și cel de până acum, Google Play Music, constă în primul rând în faptul că Google a preferat să aducă în față mult mai cunoscutul brand YouTube, sperând că acesta va contribui mai bine la succesul serviciului. Google nu a făcut niciodată publice datele de utilizare pentru Google Play Music, de aici și presupunerea că acesta a fost un eșec.
Noul serviciu va veni la pachet cu o aplicație dedicată pentru telefoanele mobile și un player pentru desktop. Acesta va permite găsirea melodiilor preferate și după căutări aproximative, funcția de căutare indexând inclusiv versurile.
YouTube Music se va lansa oficial pe 22 mai în Statele Unite, Australia, Noua Zeelandă, Mexic și Coreea de Sud. La o dată ulterioară, acesta va deveni disponibil și în Europa, însă România nu va face parte nici din al doilea val.