FOTO Samsung, prins cu reclamă amăgitoare: camera unui telefon, promovată cu o fotografie făcută, în realitate, de un aparat profesionist DSLR

FOTO Samsung, prins cu reclamă amăgitoare: camera unui telefon, promovată cu o fotografie făcută, în realitate, de un aparat profesionist DSLR
scris 5 dec 2018

Coreeni de la Samsung au fost prinși, din nou, insinuând că o fotografie realizată cu un aparat profesional ar fi, de fapt, făcută cu un smartphone propriu.

Pagina de prezentare a modelului Galaxy A8 Star din cadrul site-ului oficial Samsung din Hong Kong a folosit fotografii realizate cu un aparat DSLR pentru a exemplifica aptitudinile foto ale smartphone-ului.

Urmărește-ne și pe Google News

În pagina respectivă, textele care descriu cât bună ar trebui să fie camera foto de pe smartphone-ul Galaxy A8 Star sunt însoțite de fotografii făcute cu un DSLR. Nu există nicio afirmație care să exprime direct că fotografiile ar fi realizate cu telefonul, însă conținutul din imagini corespunde descrierilor alăturate, ceea ce poate fi interpretat cel puțin ca o sugestie mincinoasă.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Spre exemplu, alături de un text care vorbește de efectul bokeh pe care Galaxy A8 Star îl poate crea în portrete există o un portret cu un efect bokeh foarte reușit, doar că acesta este realizat cu un DSLR, conform informațiilor meta conținute de fișier.

PowerPoint va genera automat subtitrări pentru prezentări CITEȘTE ȘI PowerPoint va genera automat subtitrări pentru prezentări

Cel puțin o parte din fotografii au fost cumpărate de pe Getty, ceea ce înseamnă că Samsung a dobândit totuși corect dreptul de folosire a acestora.

FOTO Samsung, prins cu reclamă amăgitoare: camera unui telefon, promovată cu o fotografie făcută, în realitate, de un aparat profesionist DSLR

Samsung nu se află la prima ispravă de acest gen, fiind deja al doilea incident descoperit doar anul acesta, după ce Samsung Brazilia a făcut ceva similar.

În urmă cu doar câteva luni au fost prinși și cei de la Huawei făcând exact același lucru într-o campanie de promovare a smartphone-ului Nova 3i. Huawei s-a apărat atunci cu un comunicat hilar, în care susținea că fotografiile care însoțesc produsele sunt doar de referință.

Inducerea în eroare a utilizatorilor în acest fel nu este o strategie nouă și nici nu se limitează la doar doi producători. Este un truc vechi, la care au apelat și alții la anumit moment. Surprinzător este că nu există niciun caz în care un producător să fi fost tras la răspundere.

viewscnt
Afla mai multe despre
samsung
galaxy
smartphone
dslr