Facebook va face un mic dar semnificativ pas în direcția transparenței, arătându-le utilizatorilor pe ce cale au ajuns să fie targetați cu o anumită reclamă.
Începând cu 28 februarie, funcția “Why am I seeing this?” va include mai multe informații despre felul în care o anumită reclamă a ajuns să fie afișată. “Why am I seeing this?” poate fi găsită apăsând butonul afișat în colțul din dreapta sus al posturilor sponsorizate de pe Facebook.
Utilizatorii vor afla astfel dacă reclama le este afișată pentru că se află în baza de clienți ai companiei respective, dacă este vorba de o targetare demografică sau dacă datele personale au fost obținute de la un partener.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Scopul aceste facilități, spun cei de la Facebook, este de a ajuta utilizatorii să înțeleagă cum sunt folosite datele lor personale de companii, agenții de publicitate și de produsele și aplicațiile care au acces la ele.
Utilizatorii pot identifica cine a intrat în posesia datelor lor personale și cum le-a folosit. Având aceste informații, utilizatorii își pot schimba comportamentul și pot raporta și renunța la produsele pe care le suspectează de un comportament incorect.
De cealaltă parte, Facebook poate identifica mai ușor partenerii care folosesc date personale obținute ilegitim.
Această facilitate se bazează pe o opțiune lansată de Facebook în noiembrie 2018, prin care dezvoltatorii și agențiile de publicitate specifică pentru cine crează o campanie.