Facebook a retras mesaje publicitare publicate de campania electorală a lui Donald Trump, care atacă extrema stângă și afișau un triunghi roșu răsturnat - un simbol folosit de către naziști pentru a desemna deținuții politici în lagărele de concentrare, precizând că această publicitate încalcă regulamentul gigantului cu privire la difuzarea de mesaje pline de ură, relatează AFP.
”Am înlăturat aceste postări și publicități, pentru că ele încalcă regulamentul nostru cu privire la ura organizată”, a anunțat joi un purtător de cuvânt al gigantului rețelelor de socializare, scrie News.ro.
Alerta a fost dată mai întâi de cotidianul The Washington Post (WP), care a semnalat Facebook conținuturi problematice.
Platforma a șters apoi aceste anunțuri care conțineau triunghiul roșu.
”Noi nu autorizăm simboluri care reprezintă organizații ale urii sau ideologii ale urii, dacă nu sunt postate pentru a le condamna”, a declarat joi, într-o audiere în Congres cu privire la articolul din Washington Post, directorul Facebook însărcinat cu reglementarea în domeniul securității cibernetice Nathaniel Gleicher.
”Regulile noastre interzic recurgerea la acest simbol (...), fără contextul care îl condamnă sau discută despre el”, a precizat purtătorul de cuvânt al rețelei de socializare.
Triunghiul roșu răsturnat apărea în mesaje de campanie sponsorizate de președintele american Donald Trump, vicepreședintele american Mike Pence și pagina de campanie ”Team Trump”.
Textul ataca ”hoardele periculoase ale grupărilor de extremă stânga” și îndemna navigatorii pe Internet să semneze o petiție împotriva ”antifa” - antifasciști -, pe care șeful statului i-a acuzat - fără probe - de faptul că provoacă distrugeri la manifestații împotriva violențelor poliției.
Naziștii îi puneau să poarte acest simbol pe deținuții politici de stânga.
O dezbatere cu privire la moderarea publicității și declarațiilor politice pe platforme agită Statele Unite de mai multe luni, cu mai puțin de 140 de zile înainte de alegerile prezidențiale de la 3 noiembrie.
Facebook autorizează publicitate cu caracter politic și refuză să supună postările candidaților și aleșilor programului său de verificare a faptelor, argumentând că este în interesul publicului să-și facă propria opinie.
Însă mesajele acestora sunt supuse regulilor generale cu privire la lupta împotriva terorismului, apologia violenței sau informații practice false (fake news) despre alegeri.