Tehnologia de blocare a reclamelor intruzive a fost activată în Google Chrome.
Așa cum avertiza încă de anul trecut, Google a început din 15 februarie să blocheze în propriul browser web reclamele considerate intruzive.
Clasificarea reclamelor ca acceptabile sau intruzive a fost realizată de o structură numită Coalition for Better Ads, din care fac parte atât companii de tehnologie, precum Google și Facebook, dar și unele dintre cele mai importante instituții de presă.
CITEȘTE ȘI Facebook ar putea lansa propriile difuzoare inteligente anul acestaPopup-urile, prestițialele (reclamele care se încarcă înaintea conținutului și-l acoperă), reclamele care acoperă mai mult de 30% din ecran, clipurile video cu sunet care pornesc singure – sunt câteva dintre tipurile de reclame care sunt acum blocare în Chrome, atât pe desktop, cât și pe mobile.
Un site care afișează una sau mai multe reclame din categoriile considerate intruzive, vor avea blocate toate reclamele, inclusiv cele acceptabile.
De asemenea, nu se ține cont de rețeaua care livrează reclamele, iar acestei reguli se supun inclusiv reclamele furnizate de Google. Cu alte cuvinte, și site-urile care au reclame prin AdSense sau DoubleClick se pot trezi cu reclamele blocate, dacă cel puțin una dintre acestea încalcă noile reguli.
Utilizatorii vor lua contact cu noua funcție prin intermediul, ironic, al unui pop-up. Când va ajunge pe un site pe care Chrome blochează reclamele, va fi afișat un pop-up care va oferi opțiunea blocării sau afișării reclamelor considerate intruzive.
CITEȘTE ȘI Ultimele date: UPC România se apropie de 1,35 milioane de clienți. Intrări de noi clienți prin achiziții în T4 2017. Televiziunea analogică continuă trendul de scădere, telefonia creșteDe asemenea, utilizatorii ar trebui să se aștepte la o ușoară creștere a vitezei de încărcare a site-urilor cu reclame blocate, dar și la o creștere a consumului de memorie, ceea ce va implica și un consum mai mare de energie.
Primele regiuni în care va începe să funcționeze noul sistem de blocare a reclamelor din Chrome sunt Statele Unite și Europa de Vest, acestea constituind focusul coaliției până acum.
Google spune că, după ce a anunțat anul trecut că va bloca reclamele intruzive în Chrome, 42% dintre publisheri și-au rezolvat deja problemele, iar ceilalți o vor face în momentul în care vor vedea că le scad veniturile.