Facebook lucrează în prezent la un serviciu de știri pe bază de abonament, la care utilizatorii se abonează pentru a citi noutățile publicațiilor preferate.
Compania condusă de Mark Zuckerberg vrea să creeze un așa-numit paywall – un serviciu de știri la care participă mai multe publicații, care poate fi accesat de utilizatori doar pe bază de abonament.
Paywall-ul celor de la Facebook va îmbrăca formatul Instant Articles. Instant Articles, este un format disponibil exclusiv în cadrul Facebook, care face ca articolele să se deschidă aproape instant. Veniturile din reclamele afișate în acest format este împărțit de publisher cu Facebook.
Conform The Wall Street Journal, Facebook va începe să testeze acest serviciu în luna octombrie cu un număr redus de site-uri de știri. Nu se cunoaște încă ce site-uri vor participa la acest test, însă planul este ca în 2018 să fie acceptați și mai mulți publisheri, înainte de lansarea oficială a serviciului.
CITEȘTE ȘI VIDEO Prezentare Google: Cum vor arăta reclamele în mediul virtualDin informațiile actuale, se pare că Facebook nu urmărește să obțină un profit direct din viitorul paywall. Asta nu înseamnă că, ulterior, compania americană nu se poate răzgândi și cere un procent din venituri publisherilor.
Facebook va avea oricum de câștigat indirect dintr-un asemenea serviciu. Cu cât utilizatorii petrec mai mult timp în rețeaua de socializare, cu atât mai multe reclame afișează Facebook.
Pe de altă parte, mutarea celor de la Facebook este văzută și ca o încercare de împăcare a publisherilor. Aceștia s-au arătat din ce în ce mai nemulțumiți de faptul că marile companii de tehnologie, precum Facebook și Google, au din ce în ce mai mult control asupra distribuției informației în format digital și acaparează cea mai mare parte a veniturilor.