Meta anunță programul „Music Revenue Sharing” prin care va plăti un procent din venituri creatorilor de conținut care adaugă muzică licențiată la propriile filmări.
Music Revenue Sharing, spune Meta, va aduce mai mulți bani artiștilor și, pentru prima oară, va permite creatorilor de conținut de pe Facebook să obțină venituri și din muzica pe care aleg să o atașeze clipurilor video.
Dacă adaugă muzică licențiată la filmări lungi de cel puțin 60 de secunde, creatorii de conținut vor câștiga 20% din veniturile generate astfel. Restul banilor sunt împărțiți între Meta și artiști, însă, nu se știe exact în ce proporție.
CITEȘTE ȘI Noul software auto CarPlay al Apple ar putea fi un cal troian în industria autoPentru a beneficia de noul program, creatorii de conținut trebuie să fie eligibili pentru reclame în video, se îndeplinească criteriile stabilite de Facebook pentru monetizare și să folosească melodii din librăria de muzică licențiată de platforma socială.
În mod bizar, programul Music Revenue Sharing nu este disponibil pentru Reels, categoria de conținut video copiată de Meta de la TikTok, pe care gigantul american pune acum mare accent.
Dacă noua formă de venit pentru creatorii de conținut ar fi fost disponibilă și pentru Reels, aceștia ar fi avut o motivație în plus pentru a crea clipuri verticale și a ajuta Meta să concureze mai eficient cu platforma chineză.
Creatorii de conținut vor fi notificați automat după postarea unui video, dacă acesta este eligibil pentru noul program. O astfel de notificare va fi vizibilă în Creator Studio, acolo unde vor putea fi verificate și veniturile generate în acest fel.
Noul program de monetizare este disponibil, pentru început, doar în Statele Unite. Meta spune că va începe să extindă disponibilitatea acestuia în lunile următoare.