Gigantul american a făcut mai multe anunțuri privind ochelarii inteligenți și de realitate augmentată în cadrul conferinței Facebook Connect, un astfel de produs urmând a fi comercializat începând chiar cu anul viitor.
Anul viitor, Facebook va scoate pe piață o pereche de ochelari inteligenți care vor purta brandul Ray Ban. În acest sens, Facebook lucrează împreună cu producătorul de ochelari Ray Ban, EssilorLuxottica.
Mark Zuckerberg, care a făcut anunțul, nu a oferit niciun detaliu tehnic despre modul în care va funcționa viitoare pereche de ochelari, ce funcții va oferi sau ce componente va avea la bază.
CITEȘTE ȘI Apple grupează mai multe servicii într-un singur pachetÎn schimb, a ținut să precizeze cu această pereche de ochelari nu va avea un ecran și nu va fi un produs de realitate augmentată.
Facebook are în lucru și o pereche de realitate augmentată, pe care o numește intern Project Aria. Aceasta este mai mult un proiect în care Facebook experimentează cu ceea ce ar putea face o pereche de ochelari cu funcții de AR și este foarte posibil să nu se transforme direct într-un produs final, ci să stea la baza altor produse dezvoltate ulterior.
Realitatea augmentată și cea virtuală sunt foarte importante pentru Facebook. Dacă AR-ul a reprezentat până acum mai mult o jucărie, folosită pentru crearea unor efecte foto și video, Facebook își vede viitorul ca rețea socială în realitatea virtuală.