Facebook, Twitter, YouTube și Microsoft au semnat un cod de conduită pentru combaterea discursurilor care incită la ură

Facebook, Twitter, YouTube și Microsoft au semnat un cod de conduită pentru combaterea discursurilor care incită la ură
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 31 mai 2016

Facebook, Twitter, YouTube și Microsoft au aderat marți la un cod de conduită întocmit de Comisia Europeană pentru combaterea propagării discursurilor de incitare la ură în mediul online din Europa, cei patru giganți IT angajându-se, printre altele, să analizeze în mai puțin de 24 de ore cererile privind eliminarea unor astfel de discursuri, relevă un comunicat al autorităților de la Bruxelles.

De asemenea, companiile informatice vor depune eforturi pentru consolidarea parteneriatelor existente cu organizațiile societății civile (OSC), acestea urmând să contribuie la semnalarea conținuturilor care încurajează instigarea la violență și la ură, se arată în document.

Urmărește-ne și pe Google News

"Recentele atacuri teroriste ne-au reamintit cât de urgent este să facem ceva în privința discursurilor ilegale de incitare la ură din mediul online. Rețelele de socializare constituie, din nefericire, unul dintre instrumentele folosite de grupurile teroriste pentru radicalizarea tinerilor adepți și de rasiști pentru răspândirea violenței și a urii. Salut angajamentul companiilor informatice mondiale de a analiza în mai puțin de 24 de ore majoritatea notificărilor valabile de eliminare a discursurilor online ilegale de incitare la ură și de a elimina un astfel de conținut sau de a dezactiva accesul la acesta, dacă este necesar,” a spus Vĕra Jourová, comisarul UE pentru justiție, consumatori și egalitate de gen.

Facebook, Twitter, YouTube și Microsoft s-au angajat, prin semnarea codului de conduită agreat cu Comisia Europeană, să instituie proceduri clare și eficace pentru examinarea notificărilor privind discursurile online ilegale de incitare la ură publicate pe platformele lor, astfel încât să poată elimina sau bloca accesul la un astfel de conținut.

CITEȘTE ȘI Jarvis, bot-ul de Facebook Messenger care poate deveni un asistent personal virtual

Totodată, companiile au fost de acord să își educe și sensibilizeze utilizatorii cu privire la tipurile de conținut care nu sunt permise conform regulilor lor și orientărilor pentru comunitatea utilizatorilor, precum și să furnizeze informații cu privire la procedurile de efectuare a notificărilor, cu scopul de a spori rapiditatea și eficacitatea comunicării dintre autoritățile statelor membre și companiile informatice, în special cu privire la notificări și la blocarea accesului la discursurile online ilegale de incitare la ură sau la eliminarea acestora.

"Nu tolerăm comportamentele ostile pe Twitter și vom continua să atacăm frontal această problemă, împreună cu partenerii noștri din sector și din societatea civilă. Ne menținem angajamentul de a lăsa tweeturile să curgă. Dar există o deosebire clară între libertatea de exprimare și comportamentele care incită la violență și la ură”, a spus Karen White, directorul departamentului european de politici publice al Twitter.

În ceea ce privește colaborarea cu OSC-urile, cele patru companii au convenit "să extindă aria geografică a parteneriatelor încheiate cu acestea și, după caz, să ofere asistență și formare pentru ca partenerii din cadrul OSC-urilor să își poată îndeplini rolul de „raportor de încredere” sau un rol echivalent, ținând seama în mod adecvat de necesitatea menținerii independenței și credibilității acestora”, potrivit comunicatului.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
twitter
youtube
microsoft
comisia europeană
ue
cod de conduita
discursuri incitare la ura