Rețeaua socială Twitter va apela la un așa-numit ”artificiu” pentru a permite utilizatorilor să includă mai mult text în posturi.
Limita de 140 de caractere face parte din ADN-ul Twitter și, chiar dacă pentru mulți utilizatori nu este ușor să-și sintetizeze ideile în (mai puțin de) 140 de caractere, compania condusă de Jack Dorsey nu este dispusă să renunțe la acest ”trademark”.
În schimb, conform unei informații vehiculate de Bloomberg, Twitter este dispus să nu mai contorizeze în cele 140 de caractere link-urile și imaginile pe care posturile le pot conține.
În prezent, cine include o imagine sau un link într-un post, trebuie să ia în calcul că și acele caractere sunt contorizate în limita de 140. Dacă informația se va adeveri, iar imaginile si link-urile nu vor mai fi contorizate de Twitter, utilizatorii vor putea include mai mult text alături de aceste elemente.
Deși, atât pentru imagini, cât și pentru URL-uri, se folosesc link-uri scurtate, acestea acaparează totuși un număr important de caractere. Concret, un link are 23 de caractere, iar o poză ocupă 24 de caractere. Acestea sunt și caracterele pe care utilizatorii ”le câștigă” dacă Twitter nu va mai contoriza imaginile și link-urile.
La începutul anului s-a zvonit că Twitter ar putea crește limita de caractere la 10.000, informație care nu s-a adeverit. O astfel de schimbare ar fi dus Twitter mai aproape de Facebook, ca funcționalitate, ceea ce ar fi fost, poate, o pălărie prea mare pentru Twitter.
Twitter este o sursă excelentă de informații pentru jurnaliști și nu numai. Caracterul său Real Time este un atu pe care Facebook, care a ales să servească postările pe baza unui algoritm, nu-l poate oferi.
Ordonarea cronologică a posturilor face din Twitter o rețea de preferat ca sursă de informații și pentru comentarea evenimentelor chiar în timp ce se desfășoară. Spre deosebire de Facebook, nu există riscul ca anumite informații să fie afișate cu câteva zile întârziere.
Din păcate, Twitter nu pare să fi prins în România. Deși numărul de conturi depășise în 2015 300.000, doar aproximativ 10% dintre aceștia sunt considerați utilizatori activi (accesează Twitter cel puțin o dată pe lună). Iar dintre aceștia, doar un număr foarte mic intră zilnic.