Google susține că reclamele de pe YouTube sunt mai eficiente decât cele de la televizor și îndeamnă agențiile de publicitate să transfere bugetele alocate pentru TV către acestă platformă online, informează The Guardian.
Matt Brittin, director Google, va prezenta un raport, potrivit căruia, în 80% din cazuri, reclamele de pe YouTube au fost mult mai eficiente în atragerea vânzărilor decât cele de la televizor, scrie News.ro
Analiza Google, efectuată pe baza a 56 de studii de caz, din opt țări, sugerează că agențiile de publicitate ar trebui să investească până la de șase ori mai mulți bani în YouTube decât în mod obișnuit.
”Am constatat că în timp ce televiziunea își menține un impact puternic în era digitală, în materialele video digitale se investește prea puțin în câteva categorii pe care le-am măsurat în Marea Britanie, Franța și Germania”, a declarat Lucien van der Hoeven, manager EMEA la MarketShare, una dintre companiile angajate de Google pentru a conduce analiza.
Raportul, care urmează să fie prezentat miercuri, la festivalul Advertising Week Europe, într-o sesiune intitulată ”Revoluția în divertisment nu va fi televizată/ The (Entertainment) Revolution will not be Televised”, a generat un răspuns imediat din partea industriei TV.
În schimb, reprezentanții Thinkbox, din care fac parte posturile de televiziune ITV, Channel 4 și Sky, au declarat că analiza YouTube a ratat scopul reclamelor de la televizor.
”Adevărata valoare a reclamelor difuzate de posturile TV nu este doar randamentul investițiilor (convingerea telespectatorilor să cumpere produse), ci aceea că asigură cea mai bună rentabilitate, la cele mai înalte niveluri de investiții. Televiziunea construiește branduri mai bine decât orice altceva și generează cel mai mare profit”, a declarat Matt Hill, directorul de cercetare și planificare al Thinkbox.
Reprezentanți Thinkbox consideră că dacă agențiile de publicitate și-ar crește semnificativ investiția în YouTube ar eșua, întrucât site-ul are un public relativ restrâns, iar conținutul acestuia, generat de utilizatori, este mai puțin valoros decât programele de divertisment de calitate difuzate de posturile TV.
În luna octombrie, Eileen Naughton, director Google în Marea Britanie și Irlanda, a transmis agențiilor de publicitate că ar trebui să investească în YouTube un sfert din bugetul pentru televiziune, dacă își doresc să ajungă la un public cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani.
Atunci, Thinkbox a prezentat propriul raport, potrivit căruia publicul din acea categorie petrece pe YouTube doar 10,3% din timpul alocat vizualizării de materiale video.