Google ar putea avea în curând un nou concurent pe web. În timp ce motorul său de căutare este cel mai utilizat din lume, Meta vrea să rivalizeze cu acesta. Potrivit The Information, compania mamă a Facebook lucrează la un motor de căutare alimentat de inteligență artificială, scrie BFM TV.
Pe lângă concurență, acest proiect este și o modalitate pentru companie de a-și reduce dependența de Google și Microsoft (proprietarul motorului de căutare Bing).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În termeni concreți, motorul de căutare Meta ar fi capabil să ofere rezumate de căutare generate de inteligența artificială cu privire la evenimentele curente în cadrul asistentului său, Meta AI. Integrat în Facebook și Instagram, acesta din urmă utilizează în prezent Google și Bing pentru a răspunde întrebărilor privind evenimentele curente, scrie G4Media.ro.
Cu toate acestea, este puțin probabil ca acest lucru să dureze, deoarece Meta utilizează de câteva luni un robot de indexare – software care parcurge web-ul pentru a colecta resurse (pagini web, imagini etc.) și a le indexa. De asemenea, se spune că o echipă din cadrul companiei dezvoltă o bază de date cu informații pentru Meta AI. De asemenea, compania ar dezvolta o bază de date de localizare pentru a rivaliza cu Google Maps.
La 25 octombrie, Meta a anunțat, de asemenea, un acord multianual cu agenția de știri Reuters pentru a utiliza articolele sale de presă pentru a răspunde la întrebările utilizatorilor.
Anunțul acestui proiect vine în contextul în care OpenAI a prezentat în iulie propriul său motor de căutare bazat pe inteligență artificială, Search GPT. Deși acest motor de căutare, care este disponibil în prezent cu acces limitat, ar putea fi un concurent serios pentru Google, a avut un început dificil, nereușind să convingă primii săi testeri.