Richard Allan, vicepreședintele Facebook privind politici globale, a declarat că scopul noilor reguli este să asigure că rețeaua socială nu este folosită de agenți străini pentru a influența alegerile și să garanteze că „oamenii vor avea o vizibilitate totală a tuturor acțiunilor de campanie care vor avea loc”.
Ca parte a acestor schimbări, Facebook cere acum oricui dorește să transmită un mesaj politic către utilizatorii dintr-o anumită țară să dovedească că este rezident al respectivei țări, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Restricțiile se vor aplica pentru mesajele obișnuite de campanie pentru susținerea unui candidat sau partid dar și pentru „reclame bazate pe un caz anume”. Cele din urmă conțin șase categorii „de zone controversate din punct de vedere politic” precum „valorile politice, imigrația, securitatea și politica externă, drepturile civile și sociale, politicile privind mediul și economia”.
Parte a noii inițiative este o bibliotecă a reclamelor care va permite organizațiilor non-guvernamentale, jurnaliștilor și cercetătorilor să le analizeze.
De asemenea, creatorii de reclame vor trebui să includă date de contact pe paginile lor pentru ca grupările de monitorizare să îi poată contacta.
Publicul va avea acces la datele din biblioteca de reclame timp de șapte ani. Nu va indica ce audiență caută cei care fac reclamele, în ciuda faptului că Facebook a fost criticată pentru că a permis ca anumite reclame să vizeze utilizatorii care își exprimă viziuni rasiste sau naziste.
Decizia vine după ce Facebook a anunțat miercuri că a interzis lăudarea, susținerea și reprezentarea naționalismului și separatismului alb pe platformele sale de socializare, intensificând măsurile de combatere a propagării mesajelor de ură