Administrația Trump dă în judecată Facebook pentru discriminare rasială în publicitatea imobiliară țintită

Administrația Trump dă în judecată Facebook pentru discriminare rasială în publicitatea imobiliară țintită
scris 29 mar 2019

Administrația Trump a acuzat joi Facebook că vinde publicitate țintită care discriminează în funcție de rasă, încălcând o lege referitoare la accesul echitabil la locuințe, transmite Reuters.

Potrivit unei plângeri civile a Departamentrului pentru Locuințe și Dezvoltare Urbană (HUD), care solicită ca Facebook să plătească despăgubiri, compania  a restricționat și cine poate să vadă publicitatea pentru locuințe, în fincție de originea națională, religie, statul familial, sex și dizabilități, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Facebook a anunțat că a colaborat cu instituția pentru a rezolva aceste probleme și că este surprinsă de decizia departamentului de a face acuzații, având în vedere că a luat măsuri semnificative pentru a preveni ca reclamele să fie discriminatorii.

VIDEO Galaxy Fold supraviețuiește la 200.000 de plieri CITEȘTE ȘI VIDEO Galaxy Fold supraviețuiește la 200.000 de plieri

Compania a mai arătat că departamentul ”a insistat pentru acces la informații sensibile, cum ar fi datele utilizatorilor, fără o protecție adecvată”.

”HUD susține că Facebook minează date despre utilizatori, iar apoi se folosește de învățarea automată pentru a anticipa răspunsul lor la publicitate într-un mod care ar putea recrea gruparea în funcție de clase protejate.

Operatorul rețelei de socializare a acceptat săptămâna trecută să modifice platforma de publicitate, în cadrul unui acord cu grupuri de apărare a drepturilor civile, care au intentat cinci procese în care acuză Facebook că permite discriminarea în publicitate.

Potrivit legislației americane, este ilegal să publici anumite tipuri de reclame, inclusiv online, dacă indică o preferință bazată pe rasă, religie, sex sau alte clasificări specifice.

În cadrul acordului de săptămâna trecută, Facebook a anunțat că va crea un nou portal de publicitate pentru reclamele legate de sectorul imobiliar și angajări, care va limita opțiunile de țintire pentru advertiseri. Compania s-a mai angajat să construiască un instrument care să permită utilizatorilor să caute toate anunțurile de oublicitate imobiliară listate în Statele Unite, indiferent dacă reclamele le sunt adresate.

HUD acuză Facebook că a permis advertiserilor că excludă oameni pe care Facebook i-a clasificat ca părinți, născuți în afarra Americii, care nu sunt creștini și o carietate de alte interese.

CNBC a relatat că departamentul analizează practici similare ale Twitter și Google, principalii competitori ai Facebuuk.

Reprezentanții HUD nu au putut să fie contactați imediat pentru comentarii.

Companiile au negat că au permis publicitatea discriminatorie, dar au recunoscut că permit advertiserilor să țintească publicitatea în funcție de gen.

Cercetătorii au declarat că țintirea în funcție de gen ar putea să încălce legea privind accesul echitabil la locuințe.

Practicile Facebook în domeniul publicității au fost în centrul atenției în ultimii doi ani, pe fondul nemulțumirii tot mai mari provocată de politica referitoare la confidențialitate și datele utiliatorilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
trump
facebook
discriminare rasiala