Facebook lansat miercuri o versiune proprie a aplicației de socializare video TikTok, în Statele Unite și în alte peste 50 de țări, incluzând un nou serviciu video numit Reels în cadrul popularei aplicații Instagram, transmite Reuters.
Produsul a fost utilizat imediat de mai multe celebrități, în urma unei campanii a Facebook de a atrage talente creative înainte de lansare: actrița Jessica Alba a postat un video cu familia ei, promovând măștile companiei sale Honest Company, în timp ce comicul Mindy Kaling a prezentat activități fizice în mod intenționat dificile pe timp de carantină, scrie News.ro.
Debutul Reels a avut loc la câteva zile de când Microsoft a anunțat că negociază preluarea operațiunilor americane al platformei Tik Tok, de la compania chineză ByteDance.
Lansarea amplifică concurența dintre Facebook și TikTok, fiecare dintre aceste companii considerând că cealaltă reprezintă o amenințare. Ambele companii vor să atragă adolescenții americani, dintre care mulți au migrat în ultimii doi ani către TikTok.
La fel ca în cazul TikTok, utilizatorii Reels pot înregistra cu dispozitivele mobile filme scurte, prietenoase, iar apoi să adauge efecte speciale și de sunet, extrase dintr-o bibliotecă de muzică.
Aceste similitudini l-au făcut pe directorul general al TikTok, Kevin Mayer, să afirme că Reels este ”o copie” care ar putea afecta baza enormă de utilizatori ai Instagram, după ce ”o altă copie, Lasso, a eșuat rapid”.
Facebook a fost supusă unor acuzații similare într-o audiere care a avut loc în Congresul SUA săptămâna trecută, parlamentarii sugerând că Facebook a copiat rivali precum Snapchat din motive de concurență.