Facebook a început să evalueze credibilitatea utilizatorilor cu ajutorul unei scale de la 0 la 1, în încercarea de a combate dezinformarea, potrivit directorului de produs al companiei, Tessa Lyons, care este însărcinată cu identificarea persoanelor răuvoitoare, citat de Washington Post.
Compania a dezvoltat acest sistem de evaluare în cadrul eforturilor de combatere a știrilor false, a spus Lyons într-un interviu, potrivit News.ro.
Compania s-a bazat ca și alte companii din sectorul tehnologiei pe raportarea de către utilzatori a conținutului problematic, dar, pe măsură ce Facebook a oferit oamenilor mai multe opțiuni, unii utilizatori au început să raporteze în mod fals că unele informații nu sunt adevărate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Nu este neobișnuit ca oamenii să ne spună că ceva este fals doar pentru că nu sunt de acord cu premisa unui articol, sau să încerce să atace un anumit publisher”, a explicat Lyons.
Scorul privind credibilitatea utilizatorilor, cuprins între 0 și 1, nu este conceput ca un indicator absolut al credibilității unei persoane și nu este un scor unic al reputației acordat utilizatorilor. În schimb, acest scor este una dintre metodele de măsurare, între miile de noi indicii de comportament pe care Facebook le ia acum în considerare pentru înțelegerea riscurilor.
Facebook mai monitorizează care utilizatori au tendința de a semnala ca problematic conținutul publicat de alți utilizatori și care utilizatori sunt considerați credibili de către utilizatori.
Nu este clar ce alte criterii măsoară Facebook pentru a stabili scorul unui utilizator, dacă toți utilizatorii au un scor și cum este folosit acesta.