Facebook a început testarea serviciului de tip paywall, prin care conținutul postat de publisheri pe Facebook va fi disponibil contracost, ocazie cu care apar și primele informații concrete despre modul în care va funcționa acesta.
Anunțat de Mark Zuckerberg încă din luna august, paywall-ul va presupune plata unui abonament din partea utilizatorilor pentru acces complet la știrile publicațiilor care postează pe Facebook a intrat în faza de test.
Facebook oferă două opțiuni publisherilor care vor să intre în acest program. Prima reprezintă un sistem contorizat în care sunt gratuite primele 10 materiale dintr-o lună, după care este necesară abonarea pentru accesul la alte știri ale publicației respective.
Cea de-a doua opțiune lasă libertatea publicațiilor de a alege ce materiale sunt disponibile gratuit și ce materiale au accesul blocat în spatele paywall-ului. Cel mai probabil va exista un simbol grafic care va indica utilizatorului distincția dintre conținutul disponibil gratuit și cel care poate fi accesat contracost.
Utilizatorii care vor alege să se aboneze pentru a avea acces complet la conținutul unei anumite publicații vor fi redirecționați de Facebook pe site-ul acesteia. Publicația este cea care stabilește costul abonamentului și procesează plată.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Așa cum spunea și Zuckerberg în urmă cu două luni, Facebook nu oprește niciun procent din banii încasați de publicații pentru abonamente. Cel puțin deocamdată.
Paywall-ul Facebook va oferi acces complet pe site-ul unei publicației și viceversa - paywall-ul de pe site va permite citirea tuturor știrilor postate în cadrul rețelei sociale. Aici este, de fapt, câștigul pentru Facebook - conținutul complet care va fi disponibil în format Instant Articles va ține utilizatorul în cadrul rețelei și îi va aduce venituri din reclame.
CITEȘTE ȘI Peste 4,2 milioane de numere de telefon au fost portate în ultimii 9 aniÎn această fază de testare a paywall-ului participă următoarele publicații: The Washington Post, The Economist, The Baltimore Sun, The Los Angeles Times, The San Diego Union-Tribune, The Boston Globe, The Houston Chronicle, The San Francisco Chronicle, The Telegraph, Le Parisien, Spiegel, Bild, Hearst și La Repubblica.
Pentru început, paywall-ul Facebook va fi disponibil doar pe Android, acolo unde nu există restricții cu privire la abonamentele vândute în cadrul aplicațiilor.
Pentru iOS, lansarea va fi amânată până se va ajunge la un acord cu Apple sau se va găsi o altă soluție. Producătorul iPhone-ului percepe o taxă de 30% pentru orice abonament vândut în cadrul aplicațiilor.
Paywall-ul Facebook va începe să fie vizibil pe parcursul următoarelor săptămâni tuturor utilizatorilor care urmăresc cel puțin una din publicațiile care participă la acest test.