Asociația Națională a Editorilor de Muzică din Statele Unite cere Comisiei Federale pentru Comerț să investigheze modul în care Spotify a implementat noile abonamente, care fac ca producătorii de muzică să primească mai puțin bani.
După victoria temporară obținută în Europa în fața Google, Spotify este cea care se află acum în vizorul autorităților. Platforma suedeză este acuzată de către deținătorii drepturilor pentru muzică din Statele Unite de aplicarea unei „scheme înșelătoare” de abonamente.
Din noiembrie 2023, Spotify a început să includă 15 ore de acces la cărți în format electronic în cadrul conturilor Premium. După câteva luni, cele 15 ore de acces erau mutate într-un nou abonament, care costă 10 dolari pe lună.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Asociația Națională a Editorilor de Muzică spune că scumpirea are la bază noul conținut audio (ebook-urile) și că abonații sunt puși să plătească în plus pentru un conținut pe care nu l-au cerut.
Conform plângerii, veniturile suplimentare generate de noul abonament nu ajung la artiști, iar aceștia au pierdut, în total, în jur de 150 de milioane de dolari în primul an de la introducerea noului abonament.
În scrisoarea oficială, noul abonament Spotify este numit „un fals”, care reduce valoarea muzicii, deoarece diferența dintre un abonament cu și fără acces la ebook-uri este de doar un dolar.
Spotify, care are deja dificultăți în a face profit, nu este pentru prima oară acuzată că nu plătește suficient artiștilor și deținătorilor de drepturi. Platforma suedeză a fost criticată și că folosește un model de calcul care-i permite să plătească mai puțin decât celelalte servicii de streaming, deși este, de departe, cel mai mare jucător al acestei piețe.