Autoritatea de protecție a consumatorilor din Australia a dat în judecată Apple pentru că ar fi folosit un update software pentru dezactivarea iPhone-urilor ale căror ecrane sparte au fost înlocuite la alte service-uri decât cele ale companiei, transmite Reuters.
Grupul american a blocat sau dezactivat sute de smartphone-uri ți tablete, iar apoi a refuzat să le deblocheze pe motiv că clienții le-au reparat la service-uri care nu aparțin Apple, se arată în reclamația făcută în justiție de Comisia Australiană pentru Concurență și Consumatori, conform News.ro.
”Garantarea drepturilor consumatorilor este independentă de orice garanție oferită de orice producător și nu este anulată doar pentru că un consumator își repară bunurile la o terță parte”, a afirmat președintele Comisiei, Rod Sims, într-un comunicat.
Un purtător de cuvânt al Apple nu a răspuns solicitării de comentarii.
În perioada septembrie 2014-februarie 2016, clienții Apple care au descărcat update-uri software iar apoi și-au conectat aparatele la computere au primit un mesaj prin care au fost informați că funcționarea acestora a fost oprită.
Clienții au cerut apoi Apple să remedieze problema, dar li s-a spus ”că nicio entitate a Apple nu va remedia problema gratis”.
”Apple a adoptat un comportament înșelător și a indus în eroare clienții” în legătură cu update-urile software și dreptul consumatorilor ca aparatele să fiereparate de către companie, a explicat instituția.
În afară de amenzi, Comisia a arătat că vrea un ordin judecătoresc, declarații, un program de conformitate, notificări corective și costuri.
Reclamația a fost înregistrată miercuri seara, la o săptămână după ce autoritatea de reglementare a dat câștig de cauză Apple, refuzând dreptul băncilor din Australia să introducă un sistem de plăți mobile care să concureze Apple Wallet.