Unele din aplicațiile Apple care vin preinstalate pe iPhone-uri ar putea în curând să afișeze reclame, după ce compania și-a stabilit ca obiectiv creșterea veniturilor din reclame.
Deși nu este o companiei să trăiască din reclame, precum Google și Facebook, iar de multe ori chiar a pozat într-un opozant al acestui model de business din cauza implicațiilor avute asupra intimității utilizatorilor, Apple a decis să crească semnificativ focusul pe reclame.
Gigantul american și-ar fi fixat ca obiectiv, conform Bloomberg, creșterea semnificativă a veniturilor din reclame. De la 4 miliarde de dolari pe an, șefii companiei vor să ajungă la venituri anuale de două cifre din reclame.
CITEȘTE ȘI Aplicații cu malware, descoperite în magazinul de aplicații pentru MacÎn acest scop, Apple ar urma ca în curând să afișeze reclamele în propriile aplicații, aplicații care sunt deja instalate pe iPhone în momentul în care smartphone-ul este cumpărat.
Maps, News, Books și Podcasts se vor număra printre aplicațiile în care Apple urmează să afișeze reclame. Acestea sunt acum testate intern, înainte de a fi implementate.
În Apple Maps, de exemplu, la fel ca la Google Maps, urmează ca reclamele să ia forma recomandărilor de restaurante, magazine etc. care să fie afișate în legătură cu căutările realizate de utilizator în cadrul aplicației.
Tot în aceeași idee, Apple ar lua în calcul lansarea unei versiuni cu reclame a serviciului de streaming Apple TV+, urmând aceeași direcție pe care vor să meargă Netflix, Disney+ și HBO Max.
În același timp, Apple se pregătește să afișeze mai multe reclame și în App Store. Unicul magazin de aplicații pentru iPhone va afișa reclame cu vizibilitate mare, în pagina principală și în pagina de descărcare a aplicațiilor.