Odată cu iPhone 14, care oferă o funcție de comunicare prin satelit în caz de urgențe, Apple a intrat pe o nouă piață unde va concura cu SpaceX, Amazon și ceilalți jucători.
În stilul propriu, posibilitatea trimiterii de mesaje prin satelit în caz de urgențe de pe noul iPhone 14 nu este doar o funcționalitate izolată, ci este semnalul deschiderii unui nou drum, pe o nouă piață pentru gigantul american.
Apple a realizat un parteneriat în acest sens cu Globalstar, o companie americană de comunicații prin satelit care deține o constelație funcțională compusă deocamdată din 24 de sateliți.
CITEȘTE ȘI Apple a anunțat data lansării iOS 16Practic, Apple a intrat astfel în cursa „eliminării zonelor moarte”, prin furnizarea unei conexiuni la satelit, care să suplinească lipsa semnalului terestru în regiunile izolate.
Apple recunoaște că este deja de câțiva ani implicată în dezvoltarea infrastructurii pentru comunicațiile prin satelit, însă, pare să minimizeze amploare proiectului. Reuters, pe de altă parte, scrie că Apple a investit deja 450 de milioane de dolari în această direcție, majoritatea banilor mergând către Globalstar.
Pentru început, serviciul Emergency SOS de pe iPhone 14 va fi disponibil doar în Statele Unite și Canada. Însă, când Apple intră pe o nouă piață are, de regulă, un impact major asupra acesteia.