Ca urmare a modului autoritar în care a tratat iPhone-urile reparate în service-urile terțe, Apple trebuie să plătească o amendă de 5,7 euro în Australia.
Autoritatea Australiană pentru concurență și drepturile consumatorilor a decis amendarea Apple cu 9 milioane de dolari australieni, aproximativ 5,7 milioane de euro.
Amenda a fost decisă după ce Apple a refuzat să repare iPhone-urile și iPad-urile care au suferit intervenții anterioare în service-uri neautorizate de compania americană.
Practic, printr-un update de iOS, dispozitivele în cauză au fost blocate prin deja celebra Eroare 53. Conform autorităților locale, au fost afectați în total peste 5.000 de australieni.
CITEȘTE ȘI Google lansează YouTube Music în 10 țări europeneApple a justificat blocarea dispozitivelor reparate în service-uri terțe prin rațiuni de securitate. Reprezentanții companiei spun că măsura a fost necesară pentru ca senzorul original Touch ID să nu fie schimbat cu unul care să fie folosit de atacatori pentru accesarea datelor utilizatorului.
Ulterior, Apple a revenit și a lansat un update de iOS care a deblocat device-urile afectate, dar a dezactivat funcția Touch ID. Ca urmare, utilizatorii nu au mai putut să folosească senzorul de amprente.
Măsura de blocare a vizat produsele Apple vândute la nivel global, astfel că ar putea apărea și alte țări care să atace Apple în justiție pentru aceeași problemă.