Ca urmare a modului autoritar în care a tratat iPhone-urile reparate în service-urile terțe, Apple trebuie să plătească o amendă de 5,7 euro în Australia.
Autoritatea Australiană pentru concurență și drepturile consumatorilor a decis amendarea Apple cu 9 milioane de dolari australieni, aproximativ 5,7 milioane de euro.
Amenda a fost decisă după ce Apple a refuzat să repare iPhone-urile și iPad-urile care au suferit intervenții anterioare în service-uri neautorizate de compania americană.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Practic, printr-un update de iOS, dispozitivele în cauză au fost blocate prin deja celebra Eroare 53. Conform autorităților locale, au fost afectați în total peste 5.000 de australieni.
Apple a justificat blocarea dispozitivelor reparate în service-uri terțe prin rațiuni de securitate. Reprezentanții companiei spun că măsura a fost necesară pentru ca senzorul original Touch ID să nu fie schimbat cu unul care să fie folosit de atacatori pentru accesarea datelor utilizatorului.
Ulterior, Apple a revenit și a lansat un update de iOS care a deblocat device-urile afectate, dar a dezactivat funcția Touch ID. Ca urmare, utilizatorii nu au mai putut să folosească senzorul de amprente.
Măsura de blocare a vizat produsele Apple vândute la nivel global, astfel că ar putea apărea și alte țări care să atace Apple în justiție pentru aceeași problemă.