Inteligența artificială este folosită de noua aplicație a fondatorilor Instagram pentru a realiza rezumate ale articolelor lungi și ale știrilor.
La doar două luni de când a fost lansată, aplicația de știri Artifact, care este primul produs lansat de fondatorii Instagram după despărțirea de Meta, integrează deja funcții bazate pe inteligența artificială.
Artifact folosește în acest sens tehnologia dezvoltată de OpenAI, pe care o apelează prin intermediul unui API, pentru a crea rapid rezumate ale știrilor deschise în aplicație.
CITEȘTE ȘI Apple lucrează la un serviciu de sănătate bazat pe AINoua opțiune se numește „Summarize” și poate fi găsită în cadrul meniului „Aa” afișat în momentul deschiderii unei știri. Același meniu acomodează și alte funcționalități, precum un Reader Mode, care afișează doar textul și imaginile articolelor.
Compania avertizează utilizatorii că AI-ul este departe de a fi perfect și pot apărea situații în care rezumatele nu sunt în regulă. Până acum, însă, noua funcționalitate reușește să impresioneze prin sintezele pe care le face.
Artifact devine, astfel, una din primele aplicații de știri care folosește AI-ul pentru a rezuma articole și arată, încă o dată, că startup-urile se mișcă mult mai bine decât marii giganți din tehnologie când vine vorba inovare - la cinci luni de când a fost lansat ChatGPT, Google News sau Apple News nu s-au grăbit să lanseze o astfel de facilitate.
Aplicația Artifact a fost lansată în februarie și, conform unei estimări data.ai, a numărat deja peste 240.000 de descărcări din magazinele oficiale de aplicații.