Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a primit două oferte pentru achiziția de servicii de asistență tehnică și mentenanță în vederea asigurării continuității și disponibilității sistemului IT vamal, contractul fiind estimat la 36,8 milioane de lei (8,3 milioane de euro), TVA inclusă, pe o perioadă de patru ani.
La începutul acestui an, sistemul a devenit indisponibil din cauza unor probleme tehnice apărute la nivelul echipamentelor, iar procedurile de depunere și prelucrare a declarațiilor vamale au fost derulate pe suport de hârtie până la remedierea situației.
Ofertele au fost depuse asocierile formate din Siveco Romania (lider), Master Technology Systems SRL (partener) și Bull Romania, respectiv Teamnet IT Operations și Teamnet International (terț susținător).
Contractul va fi finanțat din fonduri de la bugetul statului.
Licitația are ca obiectiv asigurarea continuității și disponibilității sistemului IT vamal și asigurarea nivelului de peste 99,5% a disponibilității pentru sistemele informatice transeuropene, cerință impusă de Comisia Europeană.
“Sistemul Informatic Integrat Vamal (SIIV) este un sistem complex ce înglobează atât sisteme informatice trans-europene, compatibile și interoperabile cu sistemele vamale ale Comisiei Europene și ale statelor membre, cât și sisteme informatice naționale integrate, menite să susțină activitățile din domeniul vamal. Aceste componente au fost dezvoltate și implementate pe infrastructura proprie în perioada 2001-2014", se arată în documentația licitației.