AdsWizz, companie specializată în tehnologie de publicitate digitală audio care a fost preluată recent de Pandora, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de streaming muzical din SUA, va continua colaborările cu platformele din industrie, printre care Spotify, Deezer și PodCastOne.
„Relațiile noastre cu platformele vor rămâne aceleași, vom continua să operăm independent, să fim autonomi”, spune Alexis van de Wyer, CEO AdsWizz, într-un dialog cu Profit.ro, susținând că, odată cu preluarea companiei de către Pandora, producătorii audio vor beneficia de soluții noi de advertising audio digital. „Feedback-ul general pe care l-am primit până acum de la parteneri ne oferă certitudinea că ei sunt dornici să colaboreze în continuare cu noi, reprezentând un aspect pozitiv pentru industria audio digitală”, a specificat Van de Wyer.
AdsWizz va produce formate noi de reclame audio, fiind un domeniu în creștere, și va dezvolta tehnologii noi, gen voice assistants.
CITEȘTE ȘI Pandora, printre cele mai mari servicii de streaming muzical din SUA, a cumpărat AdsWizz, "Google-ul industriei audio", care are centrul principal de engineering în București„Observ un interes crescut în piața de advertising audio pentru Dynamic Creative Optimization (DCO), unde reclamele sunt create și modelate în funcție de profilul și interesele ascultătorului. Sunt luate în considerare orașele în care se află ascultătorul, genul persoanei care ascultă reclama și timpul în care este difuzată, prin aceste filtre fiind transmise reclame relevante pentru public”, a specificat CEO AdsWizz.
Conform spuselor CEO-ului, compania experimentează conceptul „ad sequencing” care se referă la o succesiune de reclame, mesajul fiind transmis sub forma unei povești. „De exemplu, într-un podcast, unde ai certitudinea că oamenii vor asculta timp de 30 de minute sau chiar mai mult, poți crea o serie de reclame care să fie difuzate succesiv în așa fel încât oamenii să asculte o poveste”, a adăugat acesta.
AdsWizz are centrul principal de engineering în București și se pregătește, ca efect al acestei achiziții, să crească biroul din România cu aproximativ 50%.
„Momentan, AdsWizz are 150 de angajați, dintre care în București avem 115 angajați. Dorim să creștem acest număr cu aproximativ 50%, majoritatea în București”, a spus Van de Wyer, adăugând că vor continua să caute profile de Engineering (Java developers, Big Data, QA Automation Developers, C++ Developers și DevOps), Operations Engineers și Product.
Conform spuselor CEO-ului, atât echipa de engineering, cât și echipa specializată în conceperea produselor se află în București, ceea ce permite o colaborare ideală și cicluri rapide de inovare, iar compania nu intenționează să deschidă alte centre în țară.
CITEȘTE ȘI FOTO De astăzi, Google a început să blocheze reclamele intruzive în browser-ul Chrome„Vrem să ne consolidăm echipa din București pentru a dezvolta cât mai rapid produse inovative și a crea cel mai mare ecosistem publicitar audio digital la nivel global”, a spus Van de Wyer, susținând că a ales să deschidă centrul de engineering în București deoarece a descoperit oameni bine pregătiți, care au cunoștințe tehnice și abilitatea de a lucra eficient în echipă.
„Ținând cont că piețele sunt într-o continuă schimbare, a devenit o provocare să găsești oameni eficienți care să te ajute să realizezi produse inovative. Noi i-am găsit aici în București și intenționăm să rămânem aici mult timp”, a mai spus acesta.
De altfel, după achiziția companiei de către Pandora Music, AdsWizz va continua să dezvolte tehnologiile pentru advertising audio digital printre care inserarea reclamelor dinamice, gestionarea și monitorizarea campaniilor de publicitate audio (AudioServe), Supply Side Platform prin care producătorii audio vând spațiu de publicitate (AudioMax), Demand Side Platform, cumpărarea programatică (AudioMatic), soluții pentru podcast, formate audio inovative.
„Publicitatea audio digitală a evoluat în ultimii ani. În trecut, reclamele erau foarte lungi și într-un număr mare, ineficiente pentru branduri, mai ales cele care erau difuzate la sfârșitul pauzei publicitare, iar ascultătorii se plictiseau”, a spus Van de Wyer, adăugând că, în prezent, prin inserțiile dinamice în domeniul audio digital reclamele sunt eficiente, relevante pentru publicul ascultător și trasmit mesaje pe care oamenii le înțeleg.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV AKTA pregătește al doilea canal TV și intrarea pe piața brokerajului în asigurări„Avem diferite unelte precum normalizarea volumului și monitorizarea calității reclamelor în așa fel încât să ne asigurăm că volumul și calitatea acestora sunt optimizate, iar ascultătorul are parte de o experiență plăcută”, a mai spus acesta.
Platforma Pandora Music, printre cele mai mari servicii de streaming muzical din SUA, a cumpărat recent compania AdsWizz, cu operațiuni de publicitate digitală audio, care are centrul principal de engineering în București. Tranzacția este evaluată la 145 milioane dolari.
Pandora estimează că achiziția va crea cel mai mare ecosistem publicitar audio digital la nivel global. Achiziția permite platformei Pandora să intre pe nișa industriei de reclame audio, păstrându-și poziția de furnizor de abonamente la servicii de streaming audio și atrăgând venituri suplimentare din publicitatea audio digitală, estimată să fie cu peste 40% mai mare față de anul precedent.
Serviciul de streaming muzical Pandora nu este disponibil în România și nu există informații sigure că ar intra pe piața locală după această tranzacție.
Denumită "Google al industriei audio", AdsWizz este o firmă de ad tech pentru nișa industriei de publicitate audio, deservind alte plaforme precum Spotify, Deezer, PodCastOne, Cox Media Group, iHeartRadio, TuneIn, Entercom, Omnicom Media Group, GroupM.
Compania are sediul în San Mateo, California, centrul principal de engineering în București, unde se află echipe de ingineri, produse și echipe de suport și birouri în New York, Londra, Paris, Berlin, Bruxelles și Tokyo. Circa 115 angajați se află în centrul Engineering din București.
Pe piața locală, AdsWizz operează din anul 2012, având în 2017, atunci cu 107 angajați, o cifră de afaceri de peste 23 milioane lei și un profit net de aproximativ 807.000 lei.
În urma tranzacției, AdsWizz devine subsidiara Pandora Music Inc., Alexis van de Wyer rămânând CEO al AdsWizz.