Adobe a anunțat că va achiziționa firma de software de design Figma, într-o tranzacție în valoare de aproximativ 20 de miliarde de dolari în numerar și acțiuni, informație care a determinat o scădere a acțiunilor Adobe cu 17%, cel mai mare declin din 2010, transmite CNBC.
Figma, fondată în 2012, creează software de design bazat pe cloud, care permite echipelor să colaboreze în timp real și care concurează în mod direct programul Adobe XD, scrie News.ro
Compania a fost evaluată la 10 miliarde de dolari în ultima rundă de finanțare din 2021.
Figma, ai cărei susținători includ Index Ventures, Greylock Partners și Kleiner Perkins, este de așteptat să genereze în acest an venituri anuale recurente peste 400 de milioane de dolari, au declarat anterior surse familiare cu situațiile financiare ale companiei.
Adobe a confirmat că veniturile anuale recurente ale Figma va depăși 400 de milioane de dolari până în 2022. Aceasta înseamnă că Adobe plătește aproape de 50 de ori veniturile, într-un moment în care multiplii vânzărilor pentru software cloud se contractă dramatic de la maximele record atinse anul trecut.
Adobe a spus că va integra unele dintre caracteristicile celorlalte produse ale sale, cum ar fi ilustrația, fotografia și tehnologia video, în platforma Figma.
Adobe vinde o gamă de servicii software pentru profesioniștii din domeniul foto și video, cum ar fi Photoshop, Illustrator, Premiere Pro și multe altele.
Adobe a anunțat și rezultatele financiare pentru trimestrul trei fiscal. Compania a raportat câștiguri de 3,40 dolari pe acțiune, ajustate, depășind estimările Refinitiv de 3,33 dolari pe acțiune. A înregistrat venituri de 4,43 miliarde de dolari, ceea ce corespunde așteptărilor analiștilor, de 4,43 miliarde de dolari.
Compania a emis estimări mixte pentru trimestrul al patrulea fiscal. Adobe a declarat că veniturile din trimestrul respectiv vor fi de 4,52 miliarde de dolari, comparativ cu estimările consensuale de 4,6 miliarde de dolari, potrivit StreetAccount. Se așteaptă să raporteze câștiguri de 3,50 dolari pe acțiune, ajustate, peste o estimare StreetAccount de 3,47 dolari pe acțiune.
Adobe a intrat în România în 2006, în urma achiziției companiei locale Interakt Online. Compania locală este cel mai mare centru de Research & Development (R&D) al Adobe din zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), iar echipele locale sunt specializate în soluții de Cloud Computing, Big Data și design grafic.
Produsele dezvoltate de echipele din București sunt soluții de top pe piețele pe care le acoperă și fac parte din diviziile Digital Experience și Digital Media ale Adobe.