ABN Systems International, jucător pe piața de accesorii telecom și produse Smart Home din România, care deține brandul Tellur, a înregistrat venituri totale de 78,7 milioane de lei (15,9 milioane de euro), în trimestrul al treilea din 2021, în creștere cu aproape 30%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Principalul motor de creștere a fost reprezentat de vânzările produselor din gama proprie, Tellur, pe piețele externe.
Profitul net al ABN Systems s-a situat la 4,27 milioane de lei (850 de mii de euro), în trimestrul al treilea din 2021, în creștere cu peste 80% față de cel înregistrat în perioada similară a anului precedent. În același timp, marja EBITDA s-a mărit, de la 5,44% (T3 2020) la 7,38% (T3 2021), urmând tendința ascendentă a acestui indicator al eficienței operaționale din ultimii ani.
ABN Systems a obținut rezultate în creștere semnificativă față de anul trecut pentru toate cele patru direcții principale de business: exporturi, cu o pondere de peste jumătate din cifra de afaceri; vânzări B2B; distribuție prin marile lanțuri de magazine și listarea de produse prin retaileri online specializați.
De exemplu, vânzările de produse Tellur Smart Home au avut creșteri foarte mari, atât în țară, cât și pe piețele externe, cu 70%, în primele 9 luni din 2021, față de aceeași perioadă a anului trecut. Termostatul a fost unul dintre produsele „vedetă” ale anului 2021, cu o creștere de 200% în 2021 vs 2020. De asemenea, o ascensiune foarte bună au înregistrat-o căștile și boxele cu bluetooth, care au înregistrat creșteri de 130%, respectiv 176%.
„Anul acesta am înregistrat evoluții favorabile ale business-ului care au depășit ritmul nostru constant de creștere de la an la an, iar potențialul de dezvoltare și perspectivele sunt foarte bune. Suntem prezenți pe multiple piețe la nivel mondial și am început deja să aplicăm planul nostru de dezvoltare privind extinderea externă, intrând de anul acesta pe piețele online din Polonia, Olanda, Suedia și Statele Unite, unde rezultatele obținute au depășit așteptările. De exemplu, pe fondul acestei pandemii și a schimbării obiceiurilor de consum, mulți dintre noi mutându-ne biroul acasă, produsele Tellur Smart Home s-au vândut foarte bine atât în țară, cât și pe piețele externe, iar trendul acesta ascendent se va menține și în următorii ani”, a declarat George Barbu, CEO al ABN Systems International.
ABN Systems are în plan dezvoltarea accelerată pe piețele externe și consolidarea poziției pe piața autohtonă, prin accesarea unor noi nișe de business. Pentru atingerea acestui obiectiv, compania pregătește o ofertă publică inițială (IPO), în vederea listării la Bursa de Valori București (BVB), până la sfârșitul acestui an. Demersurile pentru oferta premergătoare listării și pentru procesul de listare vor fi făcute împreună cu TradeVille.
Fondată în 2002, ABN Systems International, cu un portofoliu de circa 30.000 de produse și accesorii IT&C, este prezentă pe piețe din peste 25 țări, de pe 3 continente, și își propune o extindere accelerată a canalelor de vânzare externe, atât prin intrarea pe noi piețe, cât și prin consolidarea celor actuale.