Unul din cinci angajați declară că ar fi dispus să-și vândă parolele pe care le are la locul de muncă, arată un sondaj efectuat de compania de securitate americană SailPoint, sondaj efectuat pe un eșantion de 1.000 de salariați ai unor companii private din SUA.
Dintre cei care s-au declarat dispuși să monetizeze parolele angajatorilor, 44% susțin că s-ar mulțumi și cu un preț mai mic de 1.000 de dolari.
Concluzia SailPoint este că actorii umani sunt veriga slabă atunci când vine vorba de securitatea datelor unor companii.
CITEȘTE ȘI Ce scuze inventează angajații pentru a lipsi de la muncăStudiul mai arată că 65% dintre intervievați folosesc aceeași parolă la diferitele lor conturi online.
“Toată lumea știe că nu este un lucru bun (să ai aceeași parolă la conturi diferite -n.r.). Ca și fumatul, știu că nu este bine pentru ei, dar încă o fac. După cum știu că nu este bine să conduci cu viteză, însă nu se pot abține”, afirmă CEP-ul SailPint, Kevin Cunningham, citat de MarketWatch.
45% din cei intervievați provin din companii cu mai mult de 10.000 de angajați, 25% din companii cu 5.000-9.999 angajați, iar 30% din companii cu 1.000-4.999 salariați.