FOTO Alina Sudriu, fondatoare Grace Couture Cakes: Discutăm să lansăm al treilea parteneriat cu un mare retailer. E o explozie de trenduri pe social media

FOTO Alina Sudriu, fondatoare Grace Couture Cakes: Discutăm să lansăm al treilea parteneriat cu un mare retailer. E o explozie de trenduri pe social media
scris 13 dec 2024

Pornit în 2012, businessul Grace Couture Cakes a ajuns să dețină două cofetării în București, în Piața Dorobanți și Mall Băneasa, dar și un atelier care deservește zona de evenimente.

Planuri de expansiune însă vizează mai degrabă parteneriatele cu marii retaileri, aceasta fiind direcția strategică pentru 2025, decât extinderea prin cake shop-uri.

Urmărește-ne și pe Google News
CONFIRMARE FOTO Digi s-a lansat astăzi în Belgia, \ CITEȘTE ȘI CONFIRMARE FOTO Digi s-a lansat astăzi în Belgia, "surpriza istorică" a ultimului sfert de secol. Cu ce prețuri vrea să schimbe piața

“Nu cred că vom deschide noi unități pe retail, deși ne dorim. Vom face asta pe viitor. Pentru 2025, nu știu dacă este un target neapărat.

Anul viitor vrem să ne concentrăm pe extinderea celei de-a 3-a direcții de business pe care am lansat-o în 2023, respectiv parteneriate cu retailerii mari pentru care producem sub brand-uri diferite decât Grace Couture Cakes.

Adică nu spun nu extinderii de cake shop-uri, doar că nu este o prioritate în momentul acesta.Dacă va apărea pe radarul nostru o locație în care credem, vom face și acest pas”, spune, pentru Profit.ro, Alina Sudriu, fondatoare Grace Couture Cakes, adăugând că deja are parteneriate cu doi mari retaileri de pe piața locală, care, în 2024, vor contribui cu peste 50% din cifra de afaceri a businessului.

FOTO Alina Sudriu, fondatoare Grace Couture Cakes: Discutăm să lansăm al treilea parteneriat cu un mare retailer. E o explozie de trenduri pe social media

“Deci au o pondere foarte, foarte mare și sunt foarte importante pentru noi. Parteneriatele au adus cele mai mari cifre din grup în 2024”, completează aceasta.

Alina Sudriu urmează însă să anunțe un nou parteneriat cu cel de-al treilea mare retailer pentru care va face distribuție.

CONFIRMARE Regina Maria planifică una dintre cele mai mari clinici ale sale. Contract cu cel mai mare investitor imobiliar din România CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Regina Maria planifică una dintre cele mai mari clinici ale sale. Contract cu cel mai mare investitor imobiliar din România

“Suntem în discuții pentru începutul lui 2025 să lansăm și cel de-al treilea parteneriat”, afirmă ea.

Pentru a deservi marii retaileri, investiția în laborator, încă în curs de desfășurare, a depășit deja 450.000 de euro.

“Procesul de intrare este unul de durată. A trebuit să dezvoltăm un laborator practic nou, complet separat, pe care l-am gândit încă de la început cu fluxuri optimizate, cu aparatură mai multă decât ce lucrăm noi în mod normal și a presupus procese de certificare de IFS, care, la fel, sunt foarte îndelungate aceste certificări și acreditări pe care trebuie să le luăm pentru a dovedi că putem lucra cu acești parteneri”,  spune fondatoarea Grace Couture Cakes.

FOTO Alina Sudriu, fondatoare Grace Couture Cakes: Discutăm să lansăm al treilea parteneriat cu un mare retailer. E o explozie de trenduri pe social media

Cifra de afaceri la nivel de grup va depăși 4,2 milioane de euro anul acesta, iar estimările pentru 2025 indică un avans de până la 6 milioane de euro. Marja de profit se va situa la circa 10% în 2024.

EXCLUSIV FOTO Manufaktura The Coffee Shop reia extinderea în afara Capitalei și pregătește lansarea francizei: Putem trece de 100 spații ușor. Discuții cu potențiali investitori. Foarte multă lume crede că antreprenorii HoReCa stau pe saci cu bani! CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Manufaktura The Coffee Shop reia extinderea în afara Capitalei și pregătește lansarea francizei: Putem trece de 100 spații ușor. Discuții cu potențiali investitori. Foarte multă lume crede că antreprenorii HoReCa stau pe saci cu bani!

20% din cifra de afaceri este generată de segmentul de evenimente, 50% de distribuția în retailul mare, iar restul de către cofetării.

“Suntem recunoscuți ca cel mai bun furnizor de deserturi pentru evenimente. Luptăm să ne menținem această poziție. Este prima noastră direcție de business, cea cu care ne-am lansat și cea cu care, de fapt, convingem viitori parteneri pentru a lucra cu noi. Adică, reputația câștigată în zona de evenimente este cea care ne propulsează în preferințele tuturor clienților, atât clienții mari corporații, cât și în continuare clienții persoane fizice”, precizează Alina Sudriu.

FOTO Alina Sudriu, fondatoare Grace Couture Cakes: Discutăm să lansăm al treilea parteneriat cu un mare retailer. E o explozie de trenduri pe social media

Despre piața de evenimente, antreprenoarea afirmă că “a urcat peste nivelul de dinainte de pandemie”.

“Am avut din 2022 încoace creștere constantă pe evenimente. Deci da, totul a revenit la normal și chiar s-au întrecut nivelurile dinainte de pandemie. Iar noi am făcut deja de 2 ani și un pas spre digitalizarea zonei de evenimente.

EXCLUSIV Planul de expansiune al rețelei de supermarketuri românești Senic. Primul parc de retail din portofoliu CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Planul de expansiune al rețelei de supermarketuri românești Senic. Primul parc de retail din portofoliu

Practic, am lansat pe site-ul nostru o platformă separată de online shop în care se poate comanda direct toate torturile personalizate pe care noi le realizăm, inclusiv cutiile de tasting.

Și clienții noștri au îmbrățișat această variantă. Oamenii sunt din ce în ce mai ocupați și nu mai vor să facă drumuri la cofetării, la degustări și se comandă totul online și clar digitalizarea ne ajută foarte mult”, mai spune aceasta.

FOTO Alina Sudriu, fondatoare Grace Couture Cakes: Discutăm să lansăm al treilea parteneriat cu un mare retailer. E o explozie de trenduri pe social media

În ceea ce privește piața de HoReCa în general, Alina Sudriu precizează că este un domeniu “foarte dinamic și expus trendurilor internaționale”.

“E o explozie pe social media de trenduri. Suntem atenți la tot, triem ce ni se potrivește, adoptăm pentru Grace Couture Cakes. Provocarea este mereu de a rămâne actuali și relevanți atunci când avem colecții noi de deserturi.

FOTO Mircea Lucescu devine investitor minoritar Purcari CITEȘTE ȘI FOTO Mircea Lucescu devine investitor minoritar Purcari

Anul ăsta au fost foarte în vogă torturile retro decorate cu frișcă, cu fructe, cu fundițe, genul de desert vintage pe care consumatorii din zona asta de nunți, botezuri, aniversări l-au îmbrățișat și l-au adoptat.

Există un trend și pe culori atunci când vine vorba de alegerea torturilor aniversare sau de nuntă sau pentru evenimente. Am văzut și o creștere a vânzărilor pentru torturile cu gusturi mai exotice, cum ar fi de mango, fructul pasiunii, dar și a tot ce conține fistic”, explică ea.

FOTO Alina Sudriu, fondatoare Grace Couture Cakes: Discutăm să lansăm al treilea parteneriat cu un mare retailer. E o explozie de trenduri pe social media

Consumatorii în schimb pun un accent tot mai mare pe calitatea produselor și ca acestea să fie realizate cu ingrediente naturale.

“Există o deschidere mult mai mare de a mânca ceva dulce, calitativ, astfel încât să nu mai simți că e o plăcere vinovată. Nu am observat însă neapărat un trend pe fără zahar, pentru că lumea se teme mai mult de alternative și de îndulcitori, dar oamenii consumă ceva dulce, light. Deci e un un trend spre puțin zahăr. Nu am observat neapărat și nici nu avem o cerere fulminantă de produse complet fără zahăr”, adaugă Alina Sudriu.

EXCLUSIV FOTO Manufaktura The Coffee Shop reia extinderea în afara Capitalei și pregătește lansarea francizei: Putem trece de 100 spații ușor. Discuții cu potențiali investitori. Foarte multă lume crede că antreprenorii HoReCa stau pe saci cu bani! CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Manufaktura The Coffee Shop reia extinderea în afara Capitalei și pregătește lansarea francizei: Putem trece de 100 spații ușor. Discuții cu potențiali investitori. Foarte multă lume crede că antreprenorii HoReCa stau pe saci cu bani!

Anul acesta, prețurile la deserturile din cofetării au crescut cu circa 15%, fiind impactate pe de-o parte de majorarea TVA-ului la produsele care conțin zahăr adăugat de la 9% la 19%, iar pe de altă parte de dublarea prețului la ciocolată.

“Mare parte din ce a văzut clientul final a fost datorat creșterii TVA-ului. Dar nu cred că va mai fi un șoc atât de mare în 2025.

Există la nivel național o temere asupra impredictibilității acestei fiscale, dar eu sper să nu mai apară schimbări atât de bruște de taxări”, mai spune aceasta.

“Cofetari se găsesc greu, dar noi avem o rată mare de retenție a echipei de bază, a nucleului de de angajați și am completat nevoile firmei cu angajații străini din Asia, care nu vin cu pregătire de cofetar, dar pot suplini foarte ușor rolul de ajutor de cofetar și cumva avem o stabilitate în echipă. Nu mai este atât de problematic domeniul acesta”, mai adaugă ea.

viewscnt
Afla mai multe despre
grace couture cakes
alina sudriu