Un ONG pentru protecția consumatorilor acuză ASF că nu a luat măsuri în cazul companiei Euroins

Un ONG pentru protecția consumatorilor acuză ASF că nu a luat măsuri în cazul companiei Euroins
scris 22 dec 2016

Asociația pentru protectia consumatorilor APCONS acuză Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) că nu a declanșat până în prezent un control amănunțit al firmei de asigurare Euroins, în urma unor sesizări primite de asociație, și susține că ar putea exista legături personale între asigurător și directorul departamentului de control al ASF, Florin Golovatic, potrivit unui comunicat publicat joi.

News.ro a solicitat ASF o poziție oficială în legătură cu aceste acuzații. Până la ora redactării acestui articol, reprezentanții ASF nu au avut nicio reacție oficială, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

ASF a decis în cazul Euroins declanșarea procedurii de redresare financiară în octombrie 2015, iar autoritatea consideră că asigurătorul a realizat toate măsurile scadente în 30 septembrie 2016 pe care și le-a asumat în planul de redresare, existând premise pentru ieșirea din procedura de redresare.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

APCONS susține că a cerut ASF să declanșeze un control amănunțit la Euroins, după ce a primit numeroase sesizări privind posibile încălcări ale legii, dar nu a fost luată nicio măsură.

“Am sesizat oficial ASF-ul, am transmis și documentele primite din partea păgubiților RCA care reclamă aceste abuzuri, însă nu se întâmplă absolut nimic. Este posibil ca între domnul Golovatic și societatea Euroins să existe niște relații de ordin personal, care să întârzie luarea unor măsuri în relația cu această societate de asigurări”, a declarat președintele APCONS, Vasile Cazan.

Românii au publicat pe Olx.ro peste 15 milioane de anunțuri în acest an, cu 7% mai multe față de 2015 CITEȘTE ȘI Românii au publicat pe Olx.ro peste 15 milioane de anunțuri în acest an, cu 7% mai multe față de 2015

Cazan a avertizat că, dacă ASF ezită să declanșeze un control în baza sesizărilor și probelor transmise, fără a motiva temeinic această decizie, asociația ar putea sesiza și alte instituții care pot cerceta conducerea ASF pentru posibile infracțiuni.

Reclamațiile primite de APCONS din partea consumatorilor fac referire la mai multe presupuse abuzuri din partea Euroins, legate în special de neachitarea despăgubirii în termenul legal pe zona de RCA, diminuarea devizului de reparații fără a prezenta justificări tehnice sau legale și nerespectarea prevederilor legale privind termenul de efectuare a constatărilor de daune.

În plus, potrivit asociației, consumatorii consideră că asigurătorul subevaluează, în unele cazuri, valoarea de piață a autovehiculului, păgubiții RCA primind astfel o valoare semnificativ mai mică decât cea cuvenită.

viewscnt
Afla mai multe despre
asf
euroins
apcons