Comisiile de Buget Finanțe, Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților au votat marți pentru a păstra, în proiectul legii care reglementează asigurările auto obligatorii RCA, definiția inițială dată vehiculului care trebuie să aibă RCA, fiind excluse bicicletele și căruțele, dar au votat pentru ca vehiculele care sunt în proces de înmatriculare să aibă asigurare. Proiectul legii, în ansamblu, a fost adoptat la final, cu doar trei voturi împtotrivă și o abținere.
Astfel, proprietarii nu vor putea obține numerele de înmatriculare dacă nu au asigurare RCA. Însă, asigurarea RCA poate fi suspendată doar dacă vehiculul este ținut într-un spațiu privat, în afara spațiului public, scrie News.ro.
Cele mai mari controverse au apărut în ceea ce privește vehiculele supuse înmatriculării, decizia privind obligativitatea de a le înmatricula fiind votată cu 21 de voturi pentru și 19 împotrivă.
Totodată, comisiile au adoptat unele amendamente aduse de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), cele referitoare la păstrarea definiției contractantului, schimbarea noțiunii din utilizator în asigurător și păstrarea definiției tarifului de referință.
CITEȘTE ȘI Mișcare surprinzătoare: Mihail Marcu, CEO al MedLife, intră în Consiliul de Administrație al producătorului de preforme PET Pet StarÎn plus, utilizarea de piese contrafăcute în efectuarea de reparații auto a devenit infracțiune, potrivit amendamentelor adoptate de deputați.
Cele trei comisii au votat pentru trimitirea proiectului de lege în consiliul legislativ din Camera Deputaților pentru verificarea finală a modificărilor aduse.
Transporatorii au susținut că au primit recent asigurări, la o întâlnire avută cu miniștrii Finanțelor și Transporturilor la Guvern, că au primit asigurări că legea RCA va fi adoptată de Parlament până în 18 mai, dată la care expiră plafonarea tarifelor introdusă prin Ordonanță de urgență în toamna anului trecut.