Valoarea medie a unei tranzacții online cu cardul în 2022 a fost de 265 lei, în creștere cu 15% față de anul precedent.
Cum conlucrează autoritățile de management cu băncile, consultanții și clienții, măsurile care pot îmbunătăți relația între partenerii implicați în proiecte, greșelile de evitat în relația bănci-clienți, soluțiile pentru a crește sumele cheltuite efectiv în proiecte din sumele deja alocate din PNRR, care stau în conturi, vor fi anunțate la conferința Profit.ro & First Bank, programată pentru 14 februarie și care va fi transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV
NETOPIA Payments a înregistrat o creștere de 35% a tranzacțiilor procesate în 2022 față de 2021 și își menține trendul ascendent pentru al optulea an consecutiv. Tot anul trecut, compania a înregistrat lunar o medie de peste 3 milioane de tranzacții, prin toate metodele de plată.
Din datele companiei, în topul categoriilor de produse și servicii pentru care românii au făcut cel mai des plăți electronice în 2022 s-au numărat: utilitățile, serviciile financiare, produsele de mobilier, fashion sau IT&C.
Cea mai aglomerată lună din punct de vedere al volumului de tranzacții procesate de NETOPIA Payments în 2022 a fost luna noiembrie, perioadă în care o mare parte a comercianților parteneri au organizat evenimentul Black Friday. Astfel, tranzacțiile online cu cardul din perioada Black Friday 2022 au crescut cu aproximativ 27% față de ediția anterioară.
În ceea ce privește dispozitivele preferate de români pentru a face achizițiile online, ca în fiecare an, smartphone-ul râmâne în top. Anul trecut, procentul românilor care au folosit telefonul mobil pentru a finaliza o achiziție online a fost de 72,2%, față de desktop în procent de 27,1% sau tabletă de 0,7%.
Din punct de vedere demografic, în intervalul de referință, femeile au fost mai înclinate să facă achiziții online, în procent de 52,4%, față de bărbați, unde procentul a fost de 47,6%. De asemenea, segmentul de vârstă cu cel mai ridicat nivel de achiziții online a fost reprezentat de cel de 35-44 ani (25,52%), urmat îndeaproape de 25-34 (22.46%), 45-54 (20.91%), 18-24 (14.33%), 55-64 (9.27%) și 65+ (7.51%). În topul orașelor în care s-au realizat cele mai multe tranzacții online în 2022 au fost București, Cluj-Napoca, Brașov, Timișoara și Ploiești.