Compania chinezească Shein vizează o evaluare de până la 90 miliarde dolari, adică aproximativ 84 miliarde EUR, pentru a pregăti o ofertă publică inițială (IPO) în Statele Unite, potrivit unor surse citate de TechCrunch.
Anterior, Shein a fost evaluată cu suma de 64 miliarde dolari, într-o altă rundă de finanțare de la începutul acestui an, potrivit sursei citate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În plus, noul gigant al modei online, rivalul actual al Zara și H&M, a atins o evaluare de 100 miliarde de dolari în aprilie 2022, arată StartUp Cafe.
Shein a apărut în anul 2008 în Nanjing, China, de antreprenorul Chris Xu, sub numele de SheInside.
La început, site-ul vindea rochii de mireasă provenite din Guangzhou, dar în 2014, și-a cumpărat propriul sistem de lanț de aprovizionare și în 2015 s-a extins în țări ca Spania, Franța, Rusia, Italia și Germania, potrivit Vox.
Compania chinezească a fost printre primele care analizau date pentru a anticipa cererea clienților și pentru a produce loturi mici de haine ca să mențină costurile de inventar scăzute.
Acum, Shein se confruntă cu provocări în ceea ce privește procesele de încălcare a drepturilor de autor, criticile din partea ecologiștilor și concurența din partea Temu, un alt site de eCommerce chinezesc.
Secțiune realizată în parteneriat cu ING
Să ai un business de succes înseamnă, printre altele, să-ți alegi un partener de drum care te înțelege și te însoțește cu soluții potrivite pentru fiecare etapă de dezvoltare.
ING îți susține afacerea cu soluții variate: de la informații despre cum accesezi fonduri europene, la consultanță de business și produse bancare. Asta înseamnă banking și mai și de la ING.