Confirmarea identității a fost motivul pentru care, până de curând, deschiderea unui cont pentru clienții noi nu era posibilă fără a intra în contact cu un angajat al băncii. Acesta trebuia să facă verificările necesare fie într-o agenție, fie printr-un videocall, în cazul fluxului online pe site-ul Băncii Transilvania. Procedura a fost mult simplificată și, în plus, a devenit disponibilă și românilor din diaspora care au nu au numere de telefon locale.
Pentru românii din străinătate, legăturile cu țara s-au păstrat nu doar în contactele cu familia și cei dragi, ci și la nivel financiar. Mulți continuă să plătească facturi de utilități la locuințe din țară sau să transfere sume de bani rudelor. Au mai multe căi prin care pot face acestea, dar un cont la o bancă românească și o aplicație de mobile banking care să permită multiple operațiuni la distanță rezolvă totul mai rapid, mai simplu și mai ieftin.
Buletinul de România și numărul de telefon de străinătate este tot ce trebuie să dețină persoanele din diaspora, cu vârsta mai mare de 18 ani, pentru a deschide un cont bancar prin BT Pay, chiar dacă nu au fost niciodată clienți BT și banca nu are un istoric al relației cu aceștia.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Totul nu durează acum decât 5-7 minute, iar contul poate fi deschis la orice oră din zi sau din noapte, în condițiile în care serviciul este disponibil 24 de ore în fiecare zi a săptămânii, inclusiv în weekend.
Operațiunea se desfășoară 100% online, nu mai este necesară intrarea în videocall cu un angajat al băncii care să confirme personal identitatea clientului, ci sunt suficienți câțiva pași simpli. Astfel, clientul alege opțiunea „Vreau să devin client BT”, după ce a acceptat Termenii și Condițiile și Politica de Securitate. Își validează apoi numărul de telefon și adresa de e-mail, fotografiază actul de identitate și creează un cod PIN, care va fi folosit ulterior pentru logarea în BT Pay și pentru autorizarea tranzacțiilor.
După acești pași, nu mai are decât să aleagă tipul de abonament dintre cele cinci disponibile („Salut”, „Student”, „365”, „Premium” sau „Premium+”) și să precizeze unde vrea să-i fie livrat cardul fizic: la o adresă în România sau într-o locație a Băncii Transilvania, unde acesta va aștepta timp de 90 de zile ridicarea. Ultimul pas este semnarea documentelor, după selectare opțiuni de marketing și date suplimentare.
Contul este imediat deschis, aplicația BT Pay poate fi folosită, la fel ca și cardul digital care se activează instant și poate fi utilizat oricând, chiar dacă cel fizic încă nu a fost ridicat.
Toți acești pași de deschidere a contului sunt prezentați și în aplicație, împreună cu alte precizări despre ce se poate face mai departe cu BT Pay.
Printre alte funcționalități, unele foarte folositoare românilor din diaspora sunt transferurile gratuite, pe baza numărului de telefon, către alte persoane care au BT Pay sau IBAN de client al Băncii Transilvania. La fel și plata de la distanță a facturilor de utilități de acasă. Tot online, din aplicația de mobile banking, pot fi deschise conturi de economii și depozite, în lei sau euro și se emit carduri virtuale, în lei sau în euro. Clientul vede oricând, în timp real, istoricul tranzacțiilor realizate.
Nu în ultimul rând, ceea ce contează pentru utilizatori sunt costurile serviciilor bancare. În acest caz, BT percepe zero comision deschidere și administrare cont și card.