Raiffeisen Bank România raportează un profit de 1,3 miliarde de lei pe primele 9 luni din 2023, în creștere cu 45% față de aceeași perioadă din anul trecut.
Cheltuielile operaționale au crescut cu 11% an la an, în principal din costurile de personal, IT și logistică.
Activele totale au crescut cu 9% la 67,5 mld de lei. Pe de altă parte, creditarea a avansat cu 4%, sub rata inflației de aproape 9%. Stocul de credite acordate persoanelor fizice a rămas relativ nemodificat, în tip ce stocul de împrumuturi aferent clienților corporativi a crescut cu 5%. Creditele acordate IMM au crescut cu 8% an la an.
CITEȘTE ȘI Trei luni consecutive de scăderi pe Wall Street, pentru prima dată de la debutul pandemieiVolumul de credite de nevoi personale negarantate a crescut ușor în trimestrul trei al anului, cu menținerea constantă a cotei de piață. Creditarea pentru achiziția de locuințe a încetinit în trimestrul al treilea. Banca menționează că a continuat însă creditarea "verde" prin creșterea ponderii la peste 50% din volumele creditelor de achiziție locuințe. Ponderea creditelor cu dobândă fixă în structura vânzărilor de credite imobiliare a ajuns la 94%.
Creditarea prin intermediul canalelor digitale continuă să susțină creșterea portofoliului de credite acordate clienților Micro, cu o pondere de aproximativ 15% în volumele noi. De la începutul anului, peste 1200 de clienți au beneficiat de acest flux rapid și simplu (+75% în volumele generate comparativ cu cele aferente întregului an 2022).
Economiile clienților Raiffeisen Bank România au înregistrat un avans de 6% an la an, ca urmare a creșterii soldului de depozite la termen în toate segmentele de activitate. În categoria clienți persoane fizice, creșterea a fost de 7% an la an.
A crescut ponderea depozitelor la termen în totalul fondului de economii ale clienților Raiffeisen Bank, majorându-se de la 18% la finalul celui de-al treilea trimestru al anului 2022 la 39% în trimestrul al treilea al anului 2023.
CITEȘTE ȘI Mugur Isărescu: Majoritatea cetățenilor adulți din România au cunoștințe insuficiente în domeniul financiarBanca a lansat prima emisiune de euroobligațiuni senior nepreferențiale sustenabile pe piața internațională de capital, în valoare de 300 de milioane de euro și a primit de Fondul European de Investiții două scheme de garantare în valoare de 400 de milioane de euro.
Secțiune realizată în parteneriat cu ING
Să ai un business de succes înseamnă, printre altele, să-ți alegi un partener de drum care te înțelege și te însoțește cu soluții potrivite pentru fiecare etapă de dezvoltare.
ING îți susține afacerea cu soluții variate: de la informații despre cum accesezi fonduri europene, la consultanță de business și produse bancare. Asta înseamnă banking și mai și de la ING.