Raiffeisen Bank a încheiat primele nouă luni din 2022 cu un profit net de 920 de milioane de lei, în creștere de 43%, an la an, într-un mediu economic plin de provocări din cauza războiului din Ucraina și a presiunilor inflaționiste. Veniturile băncii au crescut la finalul trimestrului 3 cu 19%, an la an, ajungând la 2,3 miliarde de lei, iar activele totale au depășit 62 de miliarde lei, o creștere de 9% față de 30 septembrie 2021.
„Rezultatele foarte bune înregistrate de bancă dovedesc că suntem pregătiți să ne continuăm dezvoltarea și drumul spre succes, indiferent de contextul economic pe care îl vom parcurge în anii care urmează”, a declarat Zdenek Romanek, Președinte & CEO Raiffeisen Bank.
Soldul de credite al Raiffeisen Bank a urcat cu 27%, la finalul T3 2022 față de T3 2021, susținut în principal de creșterea activității de creditare pentru clienții corporații, de 55%.
Trendul de creștere este vizibil și pentru clienții IMM ai băncii, al căror stoc de credite nete a înregistrat un avans de 19%, o contribuție semnificativă având implementarea schemelor guvernamentale de garantare, susține banca. La începutul lunii august 2022, Raiffeisen Bank a plasat, în premieră, o emisiune de obligațiuni sustenabile senior nepreferențiale, denominate în lei. Emisiunea de obligațiuni a fost adresată investitorilor instituționali și a atras peste 500 milioane lei, pe o maturitate de 5 ani.
“O creștere a soldului creditelor pentru corporații mari și medii de 55% este un rezultat care ne confirmă că facem ce trebuie pentru acești clienți, mulți dintre ei companii importante din economia românească. La IMM-uri avem peste 72 de mii de firme care utilizează noua aplicație de Mobile Banking, Smart Business, pe care o îmbogățim permanent cu noi funcționalități. Sunt deja câteva sute de IMM -uri pentru care oferim serviciul RaiPos, aplicația care transformă telefonul sau tableta într-un terminal electronic de plată cu cardul. Acestea sunt doar câteva dintre lucrurile pe care le-am făcut în 2022 pentru clienții noștri pentru a le face ziua mai ușoară și afacerea mai profitabilă.” a declarat Zdenek Romanek.
Numărul creditelor de nevoi personale acordate prin aplicația Smart Mobile s-a dublat în T3 2022, față de T3 2021.
Depozitele clienților au înregistrat o creștere de 7% la finalul T3 2022.
Plățile prin cardurile Raiffeisen pentru hoteluri au crescut cu peste 50%, iar cele făcute în restaurante, baruri, pentru concerte sau evenimente au avansat cu 20%, față de trimestrul anterior al acestui an. Numărul tranzacțiilor online efectuate de persoane fizice, prin intermediul cardurilor de debit a crescut cu aproape 40%, față de aceeași perioadă a anului trecut. Banca a aderat la schema Transfond și a activat plățile instant din septembrie 2022.
La 30 septembrie 2022, numărul plăților prin carduri efectuate de clienții Raiffeisen Bank cu telefonul sau cu ceasul s-a dublat față de T3 2021. Raiffeisen Bank continuă să fie unul dintre liderii pieței cardurilor de credit din România, cu un portofoliu de peste 570.000 de carduri active.
Portofoliul de clienți digitali persoane fizice (1,2 milioane, 54% dintre clienți băncii) a continuat să crească. Zilnic, în medie, peste 360.000 clienți unici folosesc aplicația Smart Mobile, cu un vârf de peste 1,2 milioane de logări într-o zi, în luna august 2022.
Raiffeisen Bank activează pe piața bancară din România de 25 de ani, deservind peste 2,3 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are 4900 de angajați 295 de unități, 1131 ATM&MFM și 27.000 POS-uri.