Pe fondul unor afaceri în stagnare, producătorul de hârtie, carton și ambalaje Vrancart, aflat în portofoliul SIF Banat Crișana, o obținut un profit net la S1 cu aproape 7% mai mic decât în perioada similară a anului trecut.
Vrancart Adjud (VNC) a realizat în primul semestru venituri din cifra de afaceri de 144,43 milioane lei, cu 2,74% peste cele de 140,58 milioane lei din exercițiul financiar anterior. În același interval de raportare, cheltuielile cu materiile prime s-au majorat cu 5,79%, la 81,28 milioane lei, de la 76,83 milioane lei. De asemenea, cheltuielile cu personalul au urcat cu 18,11%, la 31,43 milioane lei, de la 26,61 milioane lei.
Astfel, rezultatul operațional s-a diminuat cu 6,77%, la 10,18 milioane lei, de la 10,92 milioane lei. La nivelul profitului net amplitudinea a fost foarte apropiată, respectiv un declin de 6,70%, acesta urcând la 10,16 milioane lei, de la 10,89 milioane lei. La T1, câștigul net era de 4,41 milioane lei.
La data de 30 iunie, activele totale ale Vrancart se ridicau la 398,68 milioane lei, fiind cu 2,27% mai mari decât cele de 389,96 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același răstimp, datoriile totale au crescut cu 4,40%, la 197,70 milioane lei, de la 189,36 milioane lei. O parte a acestora este reprezentată de emisiunea de obligațiuni în valoare de 38,25 milioane lei, scadentă în martie 2024, subscrisă în proporție de 96,40% chiar de SIF Banat Crișana (SIF1), compania care are pachetul majoritar de 75,06% al Vrancart.
Vrancart este listată la cota Bursei de Valori București și la ultimul preț de închidere de 0,1620 lei/acțiune, capitalizarea de piață a Vrancart se ridică la 167,13 milioane lei (35,39 milioane euro).