Vinăria Purcari, controlată de producătorul basarabean de vinuri Purcari, listat la Bursa din București, vinde participația minoritară, de 31,4%, pe care o deține la Glass Container Company, producător din Moldova al sticlelor din sticlă, către compania elvețiană Vetropack, o afacere de familie pe nișa industriei ambalajului de sticlă.
Vânzarea urmează să fie definitivată în noiembrie.
Grupul Vetropack are instalații de producție și birouri de vânzări și distribuție în Elveția, Austria, Cehia, Croația, Slovacia, Ucraina și Italia.
Grupul Purcari este unul dintre principalii producători de vin și brandy din Europa Centrală și de Est, gestionând aproximativ 1.000 de hectare de podgorii și patru vinării din România și Republica Moldova: Purcari, Crama Ceptura, Bostavan și Bardar.
Purcari este cel mai mare exportator de vin din Moldova, cu livrări în peste 30 de piețe din Europa (Polonia, Cehia, Slovacia, Ucraina, Norvegia, Marea Britanie, etc.), Asia (China, Japonia, Coreea de Sud) și America (SUA și Canada).
Începând cu luna februarie 2018, Purcari a fost listată la Bursa de Valori București, prima Ofertă Publică Inițială a unei companii din Moldova.
Deși și-a majorat vânzările, inclusiv pe brandul premium de bază, Purcari Wineries a raportat în primele 3 luni ale anului un câștig net cu 7% mai mic decât la T1 2019. Reducere de 10% a datoriilor.
Purcari Wineries (WINE), ultimul nume major care s-a listat la cota Bursei de Valori București, a realizat în primul trimestru vânzări de 46,36 milioane lei, în avans cu 9,80% față de cele de 42,22 milioane lei din perioada similară a anului trecut, iar costul acestor vânzări a urcat într-o dinamică mai mică, +3,45%, la 22,77 milioane lei, de la 22,01 milioane lei. De asemenea, conform raportării trimestriale, „grupul a demonstrat un bun control la nivelul costurilor General Administrative si Comerciale, în creștere cu 5%, ajutat de disciplina generală a costurilor și procesul de reducere a cheltuielilor, inițiat pentru combaterea efectului negativ al pandemiei de Covid-19.”
Astfel, profitul din exploatare s-a majorat cu 18,03%, la 14,07 milioane lei, de la 11,92 milioane lei, în contextul unei robusteți a mărcii Purcari, cu o creștere anualizată de 29% și a vinurilor Ceptura cu o dinamică de 31%. Totuși, sunt rezultate care nu s-au regăsit la nivelul profitului net. Acesta a scăzut cu 7,38%, la 8,03 milioane lei, de la 8,67 milioane lei.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Listarea anul acesta a Hidroelectrica - compromisă din cauza COVID-19Compania reclamă șocul epidemiei cu noul coronavirus și măsurile de răspuns luate la București și Chișinău și care au blocat sectoare întregi de economie până la data de 15 mai. Efectul s-a resimțit în „întreruperea operațiunilor comerciale și a activității economice în țările în care Grupul operează, cu un impact în cascadă atât asupra lanțurilor de aprovizionare, cât și de distribuție”, precum și în „perturbari semnificative pentru intreprinderile din anumite sectoare din România și Moldova”.
La data de 31 martie, activele totale ale Purcari erau de 341,07 milioane lei, cu 3,70% mai mici decât cele de 354,18 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același interval de raportare, datoriile totale au fost reduse cu 10,52%, la 158,29 milioane lei, de la 176,91 milioane lei.
În cadrul ofertei publice de listare din februarie 2018, dar și ulterior acesteia, Purcari, societate care îl are ca cel mai important acționar pe omul de afaceri Victor Bostan, a atras în acționariatul său dispersat mai mulți jucători instituționali precum canadienii de la Fiera Capital (fosta Charlemagne Capital), cehii de la Conseq, Franklin Templeton Investment Funds, Pavăl Holding deținută de fondatorii Dedeman și din Suedia fondul East Capital, dar și SEB SICAV, administrat de divizia de piețe de capital a grupului celebrei familii de bancheri Wallenberg.